Internationell Samordnare
Göteborgs universitet / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2014-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Internationell Samordnare" (publicerad 2024-09-16) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Internationell samordnare
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 1 år
Omfattning: 100 %
Placering: Handelshögskolan, Göteborg
Tillträde: snarast
Diarienummer: PET 2014/290
Handelshögskolan har, med sina drygt 8300 studenter, 450 anställda, 150 partneruniversitet och sina huvudämnen ekonomi och juridik, en unik bredd. Unik är också skolans nära samverkan med näringsliv och offentlig sektor.
Utlandsavdelningen är en självständig del av Handelshögskolans fakultetskansli, med ansvar för att etablera och underhålla avtal med universitet i mer än 40 länder, studentutbyte på Handelshögskolans fyra institutioner samt samordning av engelskspråkiga kurser. Under föregående läsår sände vi utomkring 400 studerande till våra partneruniversitet och tog emot lika många internationella studenter.
Publiceringsdatum2014-10-04Dina arbetsuppgifterHandläggning av studentutbyten för utresande studenter, vilket bland annat innebär att inhämta och förmedla information, rådgivning, stöd och studieplanering för våra studenter samt utbildningsadministrativt arbete. Du kommer att ha kontakt med och vara ett stöd för Handelshögskolans institutioner och utbildningsprogram i internationaliseringsärenden. Du kommer också att upprätthålla kontakter med utländska universitet och högskolor.
Uppdatering av skriftligt material och webbsidor samt marknadsföring av utbytestudier för våra studenter. Arbetet innebär också att du skall kunna hålla muntliga presentationer för grupper på både svenska och engelska. Även andra uppgifter inom avdelningen kan komma att ingå i anställningen.
KvalifikationerHögskoleutbildning, gärna med ekonomisk eller juridisk inriktning.
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på såväl svenska som engelska är ett absolut krav, liksom god kommunikationsförmåga. Vi ser gärna att du har vana att tala inför grupper.
Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt, något som förutsätter god samarbetsförmåga och lyhördhet för verksamhetens behov. Arbetstempot är ofta högt, vilket ställer höga krav på god förmåga att kunna planera och prioritera.
Egenskaper som initiativkraft, noggrannhet samt förmåga att arbeta självständigt tillmäts stor vikt. Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en professionell inställning med hög servicenivå i såväl interna som externa kontakter.
Övrig informationUrval och intervjuer kommer ske löpande.
Inför denna rekrytering har Handelshögskolan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Sök online på hemsidan:
http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/ledigaanstallningar/?id=19144&Dnr=652834&Type=SArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tidsbegränsad anställning, 1 år
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-16
Sök online på hemsidan:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatharina Miklin, Samordnare för utlandsavdelningen 031-7864946
catharina.miklin@handels.gu.seFacklig kontaktSACO: Mikael Johansson 031-7862749
mikael.johansson@gu.seSEKO: Lennart Olsson 031-7861173
lennart.olsson@gu.seOFR/S: Helena Rohdén 031-7861201
helena.roden@gu.seFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressVasagatan 33
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 2019546
Observera att sista ansökningsdag har passerat.