Internationell redovisningsekonom

SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Stockholm eller i hela Sverige

SJR söker för vår internationella kunds räkning en redovisningsekonom. Uppdraget är inom ramen för SJR:s konsultverksamhet med start omgående och löper fram till årsskiftet 2013/2014. Vår kund sitter i nya fräscha lokaler i Danderyd.

Publiceringsdatum
2013-01-11

Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara en av fem personer i ett controllerteam. Dina övergripande arbetsuppgifter innebär upprättande av periodbokslut, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning. Vidare arbetar du även med månadsavstämningar enligt SWE gaap. Du arbetar även med moms- och uppbördsdeklarationer, administration av F-skatt samt viss mån av manuella bokningar och betalningar. Du kommer i rollen även arbeta mycket mot förvaltningsorganisationen med uppföljning av projekt inom olika fastigheter.

Lämplig bakgrund
För att ha bästa förutsättningarna att komma in i rollen ser vi att du som söker har en akademisk examen samt har erfarenhet från helheten inom redovisning. Du känner dig bekväm i att arbeta med regelverk såsom US Gaap och IFRS samt på engelska. Kunskaper inom Visma Control och Oracle är meriterande samt mycket goda kunskaper i Excel.

Som person ska du ha dokumenterad erfarenhet av att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, vara strukturerad, drivas av att arbeta mot tydliga mål i ett högt tempo samt vara social och kommunikativ i ditt sätt att arbeta.

Övrig information
Är du den vi söker ber vi dig skicka in din ansökan innehållande CV samt personligt brev snarast då urval och intervjuer sker löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Pernilla Häglund om du har några frågor på tfn 08-407 55 42 eller pernilla.haglund@sjr.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Häglund +46 84075542

Företag
SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi

Adress
SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Jobbnummer
1435527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten Ekonomi: