Internationell handläggare, vikariat

Södertörns högskola / Administratörsjobb / Huddinge
2020-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Internationell handläggare, vikariat" (publicerad 2022-06-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertörns högskola i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Haninge eller i hela Sverige

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.

Vi söker nu en internationell handläggare
Södertörns högskola söker en internationell handläggare placerad på International Office, Studentavdelningen. Avdelningen består av fyra enheter och ca 43 medarbetare och ansvarar för frågor som antagning, examen, studieadministrativa system, studenthälsa, samordning av stöd till studenter med funktionsnedsättning, disciplinärenden och studentsrättsliga frågor, studie- och karriärvägledning, Infocenter samt International Office.

International Office ansvarar för att samordna och utveckla högskolans internationaliseringsarbete inom utbildningsområdet. Enheten består av sju medarbetare och bistår högskolans internationaliseringsråd, stödjer institutionerna i att utveckla samarbetsavtal för mobilitet, handlägger personal-, lärar- och studentutbyten, har programansvar för t.ex. Erasmus+ och Minor Field Studies, administrerar bostäder, samordnar studieavgiftsfrågor, ger stöd till inresande internationella studenter samt ansvarar för internationell marknadsföring och rekrytering av internationella studenter. Vi söker nu en vikarie då en av våra internationella handläggare ska vara tjänstledig.



Publiceringsdatum
2020-12-21

Dina arbetsuppgifter
Som internationell handläggare arbetar du främst med följande arbetsuppgifter;

• handläggning av stipendier för utbyten och praktik, inkl personal- och lärarutbyten, inom olika program som Erasmus+ och MFS och av stipendier för avgiftsskyldiga studenter
• handläggning och administration av ut- och inresande utbytesstudenter
• Information och vägledning individuellt eller i grupp kring utbytesstudier, genom informationsmöten eller texter på webben
• ge stöd till, inklusive planera och genomföra högskolans mottagande av, internationella studenter

Vi arbetar i mobilitetsdatabasen Mobility Online. Även andra arbetsuppgifter inom enheten och Studentavdelningen kan förekomma.

Kvalifikationer

• Relevant akademisk utbildning
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna vid universitet eller högskola
• God förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett självständigt sätt
• God samarbets- och kommunikationsförmåga
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skriftpå svenska och engelska
• Van IT-användare med mycket goda kunskaper i Office-paketet och särskilt i Excel

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi vill att du som person har god självinsikt, är ansvarstagande, lyhörd och självgående. Du är flexibel och håller en hög servicenivå, även under tidpunkter av hög arbetsbelastning och med samtidigt pågående parallella processer. Södertörns högskola arbetar med att utveckla digitala arbetssätt och som medarbetare förväntas du bidra till denna utveckling.

Önskvärt/meriterande i övrigt:
Erfarenhet av utlandsstudier, systemen Ladok och Mobility Online.

Anställningen
Anställningen avser heltid och är ett vikariat under perioden 1 februari, 2021 - 31 januari, 2022. Vi vill ha din ansökan senast 11 januari 2021.

Ytterligare upplysningar
Enhetschef Karin Granevi tel: 08-608 42 17 eller 073-083 4037 och HR-specialist Anna-Karin Aldrin 08-608 45 20.

Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.

En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.

Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.

Välkommen med din ansökan!

Facklig kontakt
SACO: info.saco@sh.se
ST: Karin Magnusson tel: 08 -608 41 75, karin.magnusson@sh.s
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se

Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertörns Högskola

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertörns Högskola (org.nr 202100-4896), http://www.sh.se/

Jobbnummer
5498170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertörns högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertörns högskola: