Internationell handläggare, vikariat
Södertörns högskola / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertörns högskola i Huddinge,
Stockholm,
Haninge eller i
hela Sverige Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 13 000 studenter, cirka 70 program och 280 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.
Vi söker en internationell handläggare (vikariat)
Södertörns högskola söker en internationell handläggare till enheten International Office, Studentavdelningen. Avdelningen består av fyra enheter, har drygt 40 medarbetare och ansvarar för frågor som antagning, examen, Ladok och studieadministrativa system, studenthälsa, samordning av stöd till studenter med funktionsnedsättning, disciplinärenden och studentsrättsliga frågor, studie- och karriärvägledning, Infocenter samt International Office.
International Office ansvarar för att samordna och utveckla högskolans internationaliseringsarbete inom utbildningsområdet. Enheten består av drygt sju medarbetare och bistår högskolans internationaliseringsråd, stödjer institutionerna i att utveckla samarbetsavtal för mobilitet, handlägger personal-, lärar- och studentutbyten inklusive stipendier, har programansvar för bl.a. Erasmus+, administrerar bostäder, samordnar studieavgiftsfrågor, ger stöd till inresande internationella studenter samt ansvarar för internationell marknadsföring och rekrytering av internationella studenter. Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull internationell handläggare till vårt mobilitetsteam som består av tre personer.
Publiceringsdatum2022-06-07Dina arbetsuppgifter Som internationell handläggare i mobilitetsteamet arbetar du tillsammans med de andra i teamet utifrån olika ansvarsområden, som kan rotera inom teamet. Det som initialt ingår i arbetsuppgifterna är;
• processansvar för utresande utbytesstudenter,
• information och vägledning individuellt eller i grupp kring utbytesstudier genom informationsmöten, texter på webben etc.,
• handläggning och administration av ut- och inresande utbytesstudenter inkl. stipendier,
• samordning av vissa aktiviteter inkl. planering och genomförande av dessa som t.ex. mottagande av internationella studenter, s.k. Orientation week etc.
Även andra arbetsuppgifter inom enheten och Studentavdelningen kan förekomma.
Kvalifikationer• Relevant akademisk examen.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom universitet eller högskola.
• God förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett självständigt sätt.
• God samarbets- och kommunikationsförmåga.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
• Van IT-användare med mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel, samt erfarenhet av digitala möten och presentationer.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi vill att du som person har god självinsikt, är ansvarstagande, lyhörd och självgående. Du är flexibel och håller en hög servicenivå, även under tidpunkter av hög arbetsbelastning och med samtidigt pågående parallella processer.
Södertörns högskola arbetar med att utveckla digitala arbetssätt och som medarbetare förväntas du bidra till denna utveckling.
Önskvärt/meriterande i övrigt:
Erfarenhet av egna utlandsstudier och av tidigare arbete i systemen Mobility Online, Ladok och Topdesk samt kunskaper i ytterligare ett språk relevant för verksamheten.
Anställningen
Anställningen avser heltid och är ett vikariat på ca 10 månader. Tillträde så snart som möjligt. Vi vill ha din ansökan senast 27 juni, 2022. Intervjuer kommer att ske löpande.
Ytterligare upplysningar
Enhetschef Karin Granevi tel: 08-608 42 17 eller 073-083 4037 och HR-specialist Anna-Karin Aldrin 08-608 45 20.
Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.
En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.
Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision.
Välkommen med din ansökan!
Facklig kontaktSACO:
info.saco@sh.seST:
st@sh.seSEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80,
henry.wolling@ki.se Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSödertörns Högskola
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Södertörns Högskola (org.nr 202100-4896),
http://www.sh.se/ Jobbnummer 6718958
Observera att sista ansökningsdag har passerat.