Internationell handläggare
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2021-08-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Internationell handläggare" (publicerad 2024-10-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
I fokus för verksamheten vid International Centre står att bidra till internationaliseringsarbetet vid Göteborgs universitet. Genom dagliga kontakter med universitetets personal och studenter samt med samarbetspartners runt om i världen skapar vi förutsättningar för strategiska och hållbara internationella samarbeten.
Nu söker vi en vikarie för en av våra medarbetare som skall vara tjänstledig. I fokus för tjänsten står att arbeta med frågor kopplade till internationell studentmobilitet inom ramen för universitetets samarbetsavtal och andra mobilitetsprogram som stärker universitets internationella profil. Vill du jobba i ett internationellt sammanhang med stora möjligheter att utvecklas och ta nästa steg i din internationella karriär är detta det perfekta jobbet för dig. Vi erbjuder dig ett spännande och fritt arbete i ett öppet och kreativt arbetsklimat med goda möjligheter till daglig kompetensutveckling.
Vi är idag ett tjugotal medarbetare och sitter i ljusa kontorslokaler på Rosenlundsgatan 4 - ett stenkast från Feskekôrka i centrala Göteborg. I dagsläget jobbar vi alla hemifrån tillföljd av pandemin. Förutsättningarna kan dock komma att ändras på kort notis och vår förhoppning är att vi under hösten skall kunna återvända till våra lokaler och i allt större omfattning arbeta på plats.
Publiceringsdatum2021-08-19Dina arbetsuppgifterDe universitetsgemensamma samarbetsavtalen möjliggör varje år för närmare 130 av universitets studenter att bedriva utbytesstudier vid ett utomeuropiskt lärosäte. Samtidigt ger de ett inflöde av lika många utomeuropiska studenter till universitetet. Samarbetsavtalen är därmed en viktig del av universitetets internationaliseringsarbete. I ditt arbete ingår att förvalta och utveckla avtalen i dialog med både universitetets fakulteter och internationella samarbetspartners. Målsättningen är att skapa attraktiva utbytesmöjligheter för både utresande och inkommande utbytesstudenter. Vid behov kan du också behöva hjälpa till med hanteringen av in- och utresande studenter.
Arbetet med samarbetsavtalen är nära sammanlänkat med andra delar av universitetets internationaliseringsarbete. Hit hör att samordna och förbereda internationella besök till universitetet, planera och delta i delegationsresor i syfte att knyta nya kontakter och delta i internationella konferenser. Här är din uppgift att planera och ta fram underlag samt följa upp de satsningar som görs och se synergier mellan olika internationaliseringskomponenter.
Samtliga arbetsuppgifter utförs i samarbete med kollegor vid International Centre som hanterar liknande frågor. Tillsammans bildar ni ett av enhetens fem team där självstyrelse och egenansvar är viktiga ledord. Stor vikt läggs vid att understödja och avlasta varandra för att kunna erbjuda en kreativ och inbjudande arbetsmiljö.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant akademisk utbildning och goda kunskaper i engelska och svenska. Har du erfarenhet av utbildningsadministration och av att bygga internationella utbildningssamarbeten är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från verksamheter där förankringsarbete, lyhördhet och pedagogisk förmåga är väsentliga inslag i det dagliga arbetet.
Som person är du analytisk med en stark drivkraft att i dialog med andra omsätta kreativa idéer i praktik. Du har också intresse av internationella frågor och värdesätter mötet med studenter och medarbetare. Du får gärna själv ha arbetat i en internationell kontext. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet då en grundbult i arbetsuppgifterna är att kunna kommunicera med studenter på deras villkor och ge dem god service.
Arbetsuppgifterna ställer krav på såväl noggrannhet som initiativrikedom och ett systematiskt förhållningssätt. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta i en miljö som kännetecknas av nära samarbete med andra delar av universitet och det omgivande samhället. Eftersom enheten hanterar ett brett spektrum av internationaliseringsfrågor där förändringstakten är snabb är det viktigt att du är flexibel och enkelt kan sätta dig in i nya frågor.
Vi ser gärna att du anger ditt löneanspråk i din ansökan.
Anställning
Anställningen är ett vikariat till 2022-08-31 på 100% med placering tills vidare vid International Centre. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Hans Abelius, Enhetschef,
hans.abelius@gu.se, telefon; 031-786 54 60
Elin Fransson, Internationell Handläggare,
elin.fransson@gu.se, telefon; 031-786 27 94
Så ansöker duLäs mer och ansök här:
https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Universitet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Jobbnummer 5910092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.