Internationell handels- och tullspecialist
Stockholms Handelskammares Serviceaktiebolag / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Handelskammares Serviceaktiebolag i Stockholm Stockholms Handelskammare är en medlemsorganisation för det samlade näringslivet i Stockholms och Uppsala län. Vi driver näringspolitik, är företagens träffpunkt och ger service åt våra medlemmar.
Som Handelskammare i huvudstaden, Uppsala och med systerorganisationer över hela världen arbetar Handelskammaren lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Vi bevakar och påverkar bl a skattelagstiftning, utrikeshandelsfrågor, trafikplaner och elektronisk handel. Inom Handelskammaren finns ett skiljedomsinstitut som handlägger svenska och internationella affärstvister.
Stockholms Handelskammare har cirka 2 400 medlemsföretag med tillsammans 500 000 anställda. Stockholms Handelskammare är centralt belägen på Västra Trädgårdsgatan invid Kungsträdgården och har omkring 70 anställda. Uppsalakontoret är beläget i Uppsala Science Park med idag 5 anställda.
Vi söker en
Internationell handels- och tullspecialist
som har akademisk bakgrund och/eller tullutbildning.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av tre delar; handel- och tullfrågor, evenemang samt projekt.
Vi ställer som krav att Du i någon form ska ha arbetat med tullfrågor tidigare.
Publiceringsdatum2008-06-30Övrig informationRådgivning till medlemsföretag kring tull- och andra handelsfrågor, aktivt deltagande i Tullverkets näringslivsgrupper, engagemang i internationella handels- och tullpolitiska frågor.
Utforma och hålla samman seminarier och kurser i import och export, samt ta emot inkommande utländska delegationer och koordinera match-making events.
Du kommer att ingå i ett team men samtidigt arbeta självständigt med handelsregelfrågor (t ex ursprungsregler), projektkoordinering, evenemang, medlemskontakter, affärsförfrågningar, vara behjälplig på avdelningens övriga projekt och evenemang, m.m.
Du ska vara noggrann, resultatorienterad, initiativrik och ha lätt att knyta kontakter och samarbeta. Då tjänsten har god utvecklingspotential hoppas vi att du har ett sug efter att utvecklas och lära dig nya områden och uppgifter och utför såväl â€?rutinuppgifterâ€? som kvalificerade uppgifter med samma entusiasm. Eftersom vi är en grupp medarbetare som arbetar nära varandra och har många kontakter behöver Du vara social och utåtriktad och vi lägger stor vikt vid din personlighet.
För ytterligare information om tjänsten kontakta Anders Lundwall, vice VD och chef för Internationella avdelningen, telefon 018-50 29 55.
Sista dag att ansöka är 15 augusti 2008
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde snarast.
ErsättningFast lön
Lön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-15
Ansökan endast via
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna Sahlberg Fröman, Personalansvarig, 0730370955, 0855510000 (växel),
anna.sahlberg.froman@chamber.seFöretagSTOCKHOLMS HANDELSKAMMARES SERVICEAKTIEBOLAG
AdressSTOCKHOLMS HANDELSKAMMARES SERVICEAKTIEBOLAG
BOX 16050
10321 STOCKHOLM
KontorsadressVÄSTRA TRÄDGÅRDSGATAN 9
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55510000
Faxnummer: 08-56631600
Jobbnummer 261422
Observera att sista ansökningsdag har passerat.