Internationell Customer Support inom fordonsindustrin

Manpower Huvudkontor / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Till vår kund i Torslanda söker vi nu en Customer Service support för den globala eftermarknaden.

Uppdraget är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstid. Uppdragets start är omgående och till den sista augusti 2016.

Du tar dagligen emot ärenden primärt via mail, men också över telefon. Du kommer tillsammans med befintlig personal hjälpa kunder lösa sina problem genom att identifiera problemet och ge vidare instruktioner till en lösning.

Publiceringsdatum
2015-11-06

Dina arbetsuppgifter
I korthet handlar det om att vara behjälplig mot slutkund med ärenden som de har tagit med sin lokala återförsäljare i ett tidigare skede men inte fått den hjälp som de önskar eller att återförsäljaren inte har kunnat hjälpa till och därför skickar kunderna vidare till vår kunds globala service support.

• Att sätta sig in i kundens organisation för att enkelt kunna se vem som bör kontaktas för att enklast kunna hitta en kostnadseffektiv lösning på problemet.

• Vara insatt i och att ha en grundläggande förståelse för kundens och marknadens förutsättningar gällande både service och att sträva efter att uppnå bästa möjliga mål.

• Kunna göra en relevant bedömning kring kostnader kopplade till de åtgärder som krävs för att uppnå kundens krav, dvs att kunna bedöma om vår kunden är skyldig att ge goodwill till sin köpare.

• Kunna arbeta i Outlook med att besvara frågor och ärenden från slutkunderna. Majoriteten av ärendena kommer över mejl men det förekommer även samtal över telefon.
För att säkerställa att alla slutanvändare kunder får bästa möjliga kundservice gällande sitt specifika ärende enligt de riktlinjer som vår kund arbetar efter.

Vem är du?
För att trivas i rollen bör du som person vara driven och serviceinriktad, du trivs i rollen som problemlösare och sätter alltid kunden först. För att lyckas i arbetat är du strukturerad och gillar ordning och reda. Du är en positiv, engagerad och framåt person som trivs med att arbeta både självständigt och i team.

• Hög social kompetens.
• Att ha förmågan att ta egna initiativ och att se lösningar istället för hinder i alla situationer.
• Ett krav är flytande i engelska både tal och skrift.
• Det är en stor fördel om du har arbetat inom fordonsbranschen tidigare eller om du har ett intresse i bilar.
• Kunna arbeta obehindrat i Outlook som arbetsredskap.
• Kunna kommunicera med kunder på ett professionellt och diplomatisk sätt.
• Hög integritet och samtidigt fungera bra i en grupp.
• Att kunna arbeta självständigt och att kunna egna beslut även under stress.
• Förmåga att kunna prioritera och att kunna hantera flera olika ärenden parallellt samt att arbeta mot uppsatta deadlines.

Vad kan vi erbjuda dig?
Det här är ett tidsbegränsat uppdrag som sträcker sig fram till den sista augusti.
• Ovärderlig arbetslivserfarenhet för din fortsatta yrkeskarriär.
• Utbildning och löpande coaching för att utvecklas i arbetsrollen.
• Friskvårdsbidrag.
• En personlig konsultchef.

Kontaktperson för detta jobb
Sök tjänsten via ansökningslänken. Registrera ditt CV via www.manpower.se . Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor kring tjänsten så mejla maria.hempel@manpower.se
Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Hempel

Företag
Manpower Huvudkontor

Adress
Manpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2516132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Huvudkontor: