International Sales Manager Till Handheld Europe (emea)
Bemanningshuset & Rekryteringsspecialisten AB / Säljarjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemanningshuset & Rekryteringsspecialisten AB i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Skövde eller i
hela Sverige Handheld är en ledande tillverkare av stryktåliga mobila datorer och är det snabbast växande företaget i sin bransch.
Företagets produkter används i en rad olika fältapplikationer, oftast i de mest krävande miljöer. Med mer än 25 års erfarenhet i branschen har Handheld med stor framgång implementerat lösningar för nästan alla typer av företag.Koncernens huvudkontor finns i Lidköping i Sverige, med lokala kontor i Australien, Finland, Italien, Nederländerna, Schweiz, Storbritannien, Tyskland och USA.Genom ett omfattande partnernätverk med ca 1000 auktoriserade partners finns Handheld lokalt representerade i hela världen.
Läs mer på:
www.handheldgroup.comPubliceringsdatum2014-11-20BeskrivningHandheld Europe har för avsikt att flytta fram sin position gällande marknadsandelar, omsättning och lönsamhet samt utveckla affärerna på sin marknad i Frankrike, Spanien, Portugal, Baltikum, Balkan, Östeuropa, Mellanöstern och Afrika. Detta ska framförallt ske genom att knyta till sig nya samt utveckla befintliga partners i form av återförsäljare, distributörer, systemintegratörer och slutanvändare/-kunder.
Arbetsuppgifter
Som International Sales Manager på Handheld Europe kommer du ägna dig åt försäljning, affärsutveckling och projektledning i nära samarbete med såväl nya som befintliga partners/kunder. Du förväntas sätta dig in i, följa upp och i viss mån leda och coacha dina partners/kunder för att bidra till att öka Handheld Europes marknader och marknadsandelar.
Genom att informera, involvera samt förmedla kontakt med såväl interna som externa samarbetspartners bidrar du positivt till den totala kundupplevelsen. Vidare är du med och planerar samt arbetar på de mässor och events där Handheld medverkar.
Då en mycket stor del av arbetet sker ute hos dina partners/kunder kommer arbetet innebära mycket resor och kundkontakter, som du rapporterar och administrerar i företagets CRM-system, Netsuite.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning. Att du har goda IT-kunskaper, behärskar MS Office och att du är van vid att arbeta i CRM-system. Vidare har du erfarenhet av komplex B2B-försäljning med såväl tekniskt som internationellt fokus. Du har goda kunskaper inom marknadskommunikation och säljplanering och kan visa på dokumenterat goda försäljningsresultat.
Du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift mycket väl. Körkort är ett krav.
Som person är du professionell och affärsmässig. Du har förmåga att se till helheten, lyssna in, förstå kundens behov och att anpassa dig till situation och person. Kunden uppfattar dig som förtroendeingivande och du är duktig på att påverka, sälja och förhandla. Du är en ambitiös, självgående, driven och resultatorienterad person med ett stort engagemang och du har en vilja att utveckla och att utvecklas tillsammans med företaget. Vidare har du en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Då du förväntas arbeta nära dina partners/kunder i Handheld Europes marknadsområde är det viktigt att du ser resandet som en självklar del i jobbet och att du trivs med det.
På Handheld erbjuds du en spännande och ansvarsfull roll i ett snabbt växande företag i en modern, spännande bransch där du kommunicerar och bygger relationer med människor från olika bakgrunder och kulturer. Du arbetar i team med högt tempo och höga krav och ges möjlighet till ett fritt arbete med eget ansvar i en platt organisation med korta och snabba beslutsvägar. Du syns, är delaktig och har möjlighet att påverka samt utbilda dig och vidareutvecklas både på det personliga och professionella planet. Utifrån dina krav på dig själv kommer du att uppnå nya mål och se tydliga resultat av det du gör.
Ansök
För mer information, kontakta rekryteringskonsult Mikaela Landgren på tfn 070-325 65 00. Vi arbetar med löpande urval och vill ha din ansökan snarast, dock senast den 14 december.
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Snarast eller enl. ö.k tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-14
Ange följande referens när du ansöker: 2014/28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemanningshuset & Rekryteringsspecialisten AB
AdressBemanningshuset & Rekryteringsspecialisten AB
Nya Stadens torg 6
53131 Lidköping
KontorsadressNya Stadens torg 6
Jobbnummer 2075189
Observera att sista ansökningsdag har passerat.