Internatchef

Rättviks kommun / Sjukvårdschefsjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Rättvik, Leksand, Mora, Gagnef, Orsa eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rättviks kommun i Rättvik

Rättvik – där tradition möter framtid!
Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete.

Stiernhööksgymnasiet är en kommunal skola som ligger precis vid Siljans strand i Rättviks kommun. På skolan går ca 450 elever från över 50 olika kommuner och det unika programutbudet gör skolan attraktiv för många ungdomar. Över 130 av eleverna bor på skolans internat som ligger i nära anslutning till skolan. 16-20 av boendeplatserna är avsatta för ungdomar som har beviljats LSS.

Publiceringsdatum
2019-12-17

Dina arbetsuppgifter
I din roll som internatchef har du ett övergripande verksamhets-, budget- och personalansvar. Du leder ca 10 medarbetare som främst arbetar morgon, kväll och nätter. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att utveckla internatets boendemiljöer, utveckla verksamheten som helhet samt att ansvara för att genomförandeplaner upprättas för elever som omfattas av LSS.
Vidare ingår att:
• ansvara för internatets lokaler
• löpande upprätta hyreskontrakt
• ansvara för verksamhetens kontakt med andra myndigheter
• medverka vid myndighetsinspektioner.

I dina arbetsuppgifter förväntas du leda verksamheten utifrån LSS, skollag och socialtjänstlag. Som internatchef har du också många olika kontaktytor och kontakter.

Vem är du?
Vi söker dig som har socionomexamen och ledarskapserfarenhet. Meriterande är om du har genomfört en ledarskapsutbildning, ledarskapsfortbildning och har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling. Du bör ha erfarenhet av LSS-området och dess myndighetsutövning. Vi vill också att du har goda kunskaper om NPF (Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) samt erfarenhet av att arbeta med ungdomar som omfattas av LSS, gärna i en skolmiljö.

Vi tror att du kommer trivas bäst i rollen som internatchef om du har:
• ett salutogent förhållningssätt
• en positiv och problemlösande inställning
• god social kompetens
• en kommunikativ personlighet
• ett tydligt och flexibelt ledarskap
• en strukturerad och administrativ förmåga.

Vidare lägger vi stor vikt vid digital kompetens med goda kunskaper i O365 då detta är en av verksamhetens större plattformar. Vi tror också att du värnar att ha goda relationer och har ett kontaktskapande förhållningssätt.

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Önskemål om tillträde: 1 februari eller efter överenskommelse. Utdrag ur Polisens belastningsregister ska medtas vid eventuellt anställningstillfälle.

Om arbetsgivaren:
Som anställd i Rättviks kommun omfattas du av kollektivavtal som ger en mängd förmåner, bl.a. tjänstepensionsavsättning. Utöver det erbjuder vi också till exempel friskvårdsbidrag, semesterväxling och olika hälsofrämjande aktiviteter via KomFri. Vi skapar förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi strävar efter att du ska känna arbetstillfredsställelse och att du gör skillnad i ett av Sveriges Viktigaste Jobb! För dig som sökande har vi också möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare på www.rekryteringslots.se. Vi undanber oss alla erbjudanden från annons- och rekryteringsföretag för denna tjänst.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rättviks kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/156-15".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Rättviks kommun (org.nr 212000-2171)

Jobbnummer
5007033

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rättviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rättviks kommun: