Interimskonsult Redovisningsansvarig Till Stil I Farsta
Andara / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en interimskonsult till STIL i Farsta för ett kortare uppdrag som redovisningsansvarig. Under en period på cirka 3 månader kommer du att ansvara för redovisningen från ax till limpa.
Under perioden kommer stor fokus att läggas på bokslut, årsredovisning samt uppföljning och analys av resultat.
STIL står förStiftarna av Independent Livingi Sverige och ärett assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. STIL är partipolitiskt och religiöst obundet och utgår från alla människorslika värde. STIL bildades 1984 och vi var först i Sverige med personlig assistans. STIL har cirka 200 medlemmar ochär arbetsgivare åt ungefär 1 500 personliga assistenter.
Publiceringsdatum2018-12-16Dina arbetsuppgifterSom redovisningsansvarig har du helhetsansvar för redovisningen inom STIL.Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån bokföring och reskontra till bokslut och avstämningar. Eftersom det är ett kortare konsultuppdrag och dags för bokslut kommer fokus att läggas på bokslut, årsredovisning samt uppföljning och analys av resultat. I rollen rapporterar du till ekonomichefen på STIL.
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
• Grundbokföring
• Internfakturering
• Avstämningar
• Förberedelse och medverkan i månads och årsbokslut
• Kontakt med revisorer
• Avskrivningar
• Sjuklönefakturering till kommuner
KvalifikationerFör att fungera väl i rollen har du en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande och 3-5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa.Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från en ideell förening eller assistansverksamhet. Det är en merit att ha erfarenhet av funktionsvariation. Det är även meriterande om du har arbetat i affärssystemet Hogia.
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Dina personliga egenskaperVi söker efter en trygg, stabil och pålitlig person som är noggrann och prestigelös. Du tar stort ansvar för dina egna uppgifter såväl som för din grupp. Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt samtidigt som du tar ansvar för att planera och styra det dagliga arbetet i gruppen. Du har vidare god samarbetsförmåga och tycker om att vara delaktig i verksamheten. För att trivas på STIL är det viktigt att vara social, nyfiken och ha hög integritet.
Mer om STIL
STIL har somsyfte attstödja personer som diskrimineraspå grund av sin funktionalitet.STIL arbetar förrätten till:
• Självbestämmandeoch integritet
• Full delaktighet och jämlikhet i samhället
• Kontroll över den egna personliga assistansen och därigenom sitt liv
• Social och geografisk rörlighet
• Flexibilitet och spontanitet
STIL sitter i ljusa och fräscha lokaler i Farsta. På kontoret arbetar 27 medarbetare.
Mer om tjänsten
• Tillsättning: omgående, gärna 2 januari 2019
• Omfattning: heltid, 37,5 timmar per vecka
• Placering: Farsta centrum
• Uppdragstyp: Konsultuppdrag under cirka 3 månader
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på
linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gadd
linda.gadd@andara.se 072-019 92 09
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 4512181
Observera att sista ansökningsdag har passerat.