Interimschef till Upphandlingsmyndigheten
Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi en interimschef till Upphandlingsmyndigheten. Det är inom Frågeservice och kommunikation.
Start är 1 september och pågår ungefär sex månader.
Om uppdraget
Uppdraget innebär att leda arbetet och ansvara för enhetens verksamhet, personal och budget. Frågeservice och Kommunikation har tidigare varit två separata enheter som nu ska slås ihop till en enhet. Uppdraget är därför ett förändringsledningsuppdrag och syftar till att etablera den nya enheten med arbetsnamnet Frågeservice & Kommunikation med ändamålsenliga strukturer och arbetssätt samtidigt som den ordinarie produktionen upprätthålls. Arbetet utförs på plats i Upphandlingsmyndighetens lokaler, och resor och aktiviteter på annan ort kan komma att bli aktuellt i arbetet. Viss distansarbete kan förekomma. Uppdraget är på heltid med undantag för julledighet. Uppdraget innebär stora krav på konsultens ledaregenskaper och förmåga att snabbt sätta sig in i arbetet och myndighetens behov. Upphandlingsmyndigheten är en liten och modern myndighet och inom myndigheten tillämpas tvärfunktionellt arbete mellan avdelningarna vilket innebär många relationer och kontaktytor.
Publiceringsdatum2023-06-07Kvalifikationer• Relevant högskole- eller universitetsexamen, exempelvis inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller liknande.
• Erfarenhet av förändringsledning
• Erfarenhet som chef i statsförvaltningen
• Kunskap och erfarenhet av vanligt förekommande administrativa system inom statlig förvaltning (ex. Proceedo och Primula)
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet och kunskap av kommunikationsfrågor
• Erfarenhet och kunskap av kundservicefrågor
• Erfarenhet och kunskap av offentlig upphandling
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Jan Snellman
jan.snellman@bemannia.se 072-194 50 00 Jobbnummer 7856992
Observera att sista ansökningsdag har passerat.