Interimschef till Pensionsmyndigheten i Stockholm
Novare Bemanning AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten är en viktig del i samhället. Pensiosmyndighetens uppdrag är att administrera, betala ut och informera om den allmänna pensionen. Pensionsmyndigheten arbetar aktivt för att förändra uppfattningen om att pension är svårt och krångligt, till att vara enkelt och förutsebart. Varje månad betalar Pendsionsmyndigheten ut pension till över två miljoner pensionärer och förvaltar den framtida pensionen för sex miljoner sparare. Pensiosmyndigheten består av drygt 1 600 medarbetare och finns i Luleå, Söderhamn, Gävle, Karlstad, Stockholm, Visby, Växjö och Halmstad. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Är du interimschef på jakt efter nästa uppdrag? Har du chefserfarenhet inom kommunikation eller liknande? Då är det dig vi söker! Just nu letar vi efter en Interimschef till Pensionsmyndigheten i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en Interimschef till Pensionsmyndigheten i Stockholm.
Myndigheten är just nu i process att rekrytera en ny enhetschef och behöver under tiden medans rekrytering pågår täcka behovet med hjälp av en interimschef.
Som Interimschef hos Pensionsmyndigheten kommer du att tillhöra enheten för personlig kommunikation och partnersamarbeten. Enheten tillhör kommunikationsavdelningen och består av 9 medarbetare som ansvarar för myndighetens personliga kommunikation, event, film- och streamingproduktion samt partnersamarbeten. Du kommer att rapportera till avdelningschefen och ansvara för myndighetens strategiska arbete för att stötta en kommunikativ och effektiv organisation.
Till denna roll söker vi dig som är kommunikativ och tydlig. Som ledare är du lyhörd och samarbetsorienterad med mycket god förmåga att skapa förtroende och bygga relationer. Du har en förmåga att strukturera arbetet och nå konkreta resultat. Vidare ser vi även att du har förmåga att skapa engagemang och delaktighet genom tillitsbaserat ledarskap.
Exempel på dina arbetsuppgifter
ha personal- och budgetansvar, leda, fördela, följa upp och utveckla arbetet inom enheten för personlig kommunikation och partnersamarbeten,
samordna arbetet med att initiera, planera och genomföra löpande insatser inom uppsökande informationsmöten, föredragsverksamhet och digitala informationsmöten om pension samt eventverksamhet och film- och streamingproduktion
ta en aktiv roll i kommunikationsavdelningens ledning för att tillsammans med övriga enhetschefer utveckla kommunikationen på myndigheten.
Krav för tjänsten
akademisk utbildning inom relevant område, till exempel kommunikation, ekonomi, marknadsföring,
samhällsvetenskap eller motsvarande erfarenhetrelevant för tjänsten
minst tre års dokumenterad chefserfarenhet inom kommunikation, marknadsföring, och/eller
försäljningsledning,
erfarenhet av att leda arbete på distans,
förmåga att röra sig mellan strategisk, taktisk och operativ nivå
mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
Meriterande krav för tjänsten
dokumenterad arbetslivserfarenhet från något av följande områden: pensions-, bank-, försäkrings- och/eller finansiella tjänster
dokumenterad erfarenhet av att skapa resultat genom partnersamarbeten med andra organisationer (exempelvis företag, myndigheter, arbetsmarknadens parter, intresseorganisationer eller liknande).
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med start omgående tom 2024-06-30, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete finns.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-02-29. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på
miranda.nilsson@novare.seHoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 8463564
Observera att sista ansökningsdag har passerat.