Interimschef till myndighet för ett års uppdrag

First Reserve AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Reserve AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

First Reserve är ett auktoriserat rekryterings - och konsultföretag som sedan 2003 hjälper våra uppdragsgivare att hitta de bästa talangerna. Vi är specialister på tjänstemannarekryteringar och konsulter inom inköp och logistik, analys, lön, HR, administration och ekonomi.

Genom att hitta rätt person till rätt plats skapar vi måndagslycka för både uppdragsgivare och medarbetare.

Vår framtid ser ljus ut och vi växer! Vi sitter i fina lokaler mitt i Stockholm city. För mer information www.firstreserve.se

Den nuvarande ordinarie tjänsten som chef för enheten Registratur och Arkiv rekryteras just nu och myndigheten har därför ett behov av en interimschef för enheten som i sitt uppdrag primärt ska arbeta med personalfrågor, team-building och effektivisering i arbetsprocesserna.

Detta är ett konsultuppdrag på ca ett år. Du blir anställd som konsult av First Reserve alternativt som underkonsult.

Placering: Sundbyberg.

Publiceringsdatum
2022-11-09

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget omfattar att arbetsleda personalen och arbeta aktivt med team-building, kommunikation och personalhantering. Då det pågår en rekryteringsprocess för ordinarie chef kan det bli aktuellt att dessa två tjänster överlappar varandra vid en viss tidpunkt. Detta innebär att du som interim chef kommer att frångå din chefsroll och istället ha en stöttande roll för ordinarie chef till dess att uppdraget löper ut. Du kommer även att ansvara för överlämning till ordinarie chef.

Idag arbetar 9 antal anställda varav 2 konsulter på enheten som har ett väl strukturerat arbetssätt. Samtidigt förändras myndigheten och verksamheten ständigt, och i detta behöver personalen stöttning och vägledning för att kunna hantera sitt ansvar och sitt uppdrag på bästa och effektivaste sätt.

Ansvar i rollen som interimschef

• Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö.
• Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) och utveckla arbetet inom den egna verksamheten med ett kollektivt arbetssätt.
• Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet.
• Säkerställa att Svenska kraftnäts uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten.
• Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet.
• Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten.
• Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar).
• Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare med stöd från avdelningschef.
• Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten med stöd från avdelningschef.



Du förväntas bidra till

• Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap
• Att utveckla den kollektiva förmågan
• En god och hälsosam arbetsmiljö
• Framdrift i för Svenska kraftnät och enhetens viktiga frågor
• Effektiva arbetssätt och god kommunikation
• Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet



Kvalifikationer
• För uppdraget relevant högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp
• Minst 5 års erfarenhet av chefspositioner med personalansvar
• Du bör ha minst 3 års erfarenhet av arbete med kontinuerlig teamutveckling, erfarenhet av konflikthantering inom en arbetsgrupp samt god förståelse och tidigare erfarenhet inom Offentlighet och sekretess inom lagrummet OSL.



Dina personliga egenskaper
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta i grupp



Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten). Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10 till 12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.

Därför vill du börja som konsult på First Reserve

Som konsult på First Reserve kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i din karriär. Vi välkomnar dig till ett företag där du som konsult står i fokus och med målet att skapa mer måndagslycka, tillsammans!

Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Törnqvist, sofia.tornqvist@firstreserve.se 070-783 98 35.

Med hänvisning till GDPR och din integritet har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.

Varm välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
First Reserve AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
First Reserve AB (org.nr 556237-2465)

Jobbnummer
7154815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Reserve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Reserve AB: