Interimschef till Fastighetsavdelningen vid Stockholms universit
Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Stockholms universitet är ett av Sveriges största universitet med ca 30 500 helårsstudenter och 5 700 anställda. Universitetet bedriver stark utbildning och forskning inom human- och naturvetenskaperna, med bred samverkan nationellt och internationellt. Stockholms universitet verkar för jämlikhet, jämställdhet och likabehandling och präglas av öppenhet och en nyskapande och gränsöverskridande verksamhet. Rankat som ett av världens 100 främsta lärosäten, är Stockholms universitet ledande inom forskning och utbildning inom humanvetenskap och naturvetenskap. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Har du erfarenhet från en ledande position i en större organisation? Har du också arbetat med fastighets- och lokalförsörjningsfrågor samt tidigare erfarenhet från en statlig myndighet? Då är det dig vi söker till uppdraget som interimschef på Fastighetsavdelningen vid Stockholms Universitet!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Stockholms universitet är i behov av en erfaren interimschef till Fastighetsavdelningen. Fastighetsavdelningen är en avdelning inom universitetsförvaltningen med ett övergripande ansvar för universitetets lokaler och bostäder och är universitetets motpart gentemot externa hyresvärdar. Avdelningens uppdrag är diversifierat och komplext med ansvar för den strategiska planeringen gällande lokal-, bostads-, säkerhets- och miljörelaterade frågor med tillhörande tjänster. Avdelningen ansvarar för ca 300 000 kvm lokalyta och ca 550 st boenden. På avdelningen arbetar ca 80 medarbetare inom fyra sektioner.
Som interimschef planerar, leder och följer du upp avdelningens verksamhet och har ett fokus på att få den löpande verksamheten att fungera. Ett fokusområde för dig som interimschef är att säkra en god arbetsmiljö för avdelningens medarbetare.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Planera, leda och följa upp verksamheten med personal och budgetansvar.
Ansvara för utveckling, drift och förvaltning
Ansvarar för en god arbetsmiljö för avdelningens medarbetare
Krav för tjänsten
Examen från relevant högskoleutbildning.
Erfarenhet av arbete i ledande ställning inom en större organisation som inkluderat budgetansvar
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Erfarenhet av arbete med fastighets- och lokalförsörjningsfrågor
Förmåga och förutsättning att snabbt och effektivt sätta sig in i verksamheten
Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
Meriterande krav
Mer än 5 års arbetslivserfarenhet inom statlig myndighet
Mer än 5 års arbetslivserfarenhet i chefsposition
Mer än 5 års arbetslivserfarenhet av fastighets- och lokalförsörjningsfrågor
För den här tjänsten är det viktigt att du har ett analytiskt sinne och en förmåga att överblicka komplexa sammanhang, att du är en skicklig ledare och en god kommunikatör som är modig, lyhörd och har förmågan att skapa ett gott arbetsklimat med tillit till medarbetares eget ansvar och kompetens.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt till och med 2022-12-31 med möjlighet till förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-05-11. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på
louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen
Varaktighet, arbetstid
Heltid Ca 8 månader med möjlighet till förlängning
Publiceringsdatum2022-04-27ErsättningMånadslön - Fixed salary
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning291".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 6579037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.