Interimschef inom redovisning
Perido AB / Ekonomichefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Södertälje,
Ekerö,
Botkyrka,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker nu en interimschef inom redovisning till vår kund med verksamhet inom offentlig sektor. Ekonomiavdelningen på kontoret i centrala Södertälje behöver nu stärkas upp av en skicklig och engagerad kollega.
I rollen som interimschef inom redovisning får du användning för din breda kompetens och helhetssyn inom ekonomi. Avdelningen ansvarar för hela redovisningsområdet, från analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Du leder en grupp om 10 personer varför dina ledaregenskaper är av betydande vikt men du kommer också att få användning för din gedigna kunskap inom redovisning då rollen innebär en hel del operativt arbete. I det dagliga arbetet blir det viktigt att säkerställa att lagar, regler och rekommendationer följs. Här får du utlopp för din energi och förmåga att tänka i nya banor för att utveckla verksamheten i rätt riktning. Fokus ligger på att utveckla rådande processer genom effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. Du agerar bollplank och för en dialog med kollegor på ekonomiavdelningen, IT och andra enheter inom organisationen.
Vi söker dig som har bred erfarenhet från redovisningsområdet och som känner dig trygg i att ta en ledande roll. Du har ett inneboende driv som gör att du kan föra processerna framåt och slutföra dem på ett snyggt sätt. Din nyfikenhet och positiva inställning gör att du ser möjligheter när andra ser problem och i samarbete med kollegor blir ditt ödmjuka och pedagogiska sätt en framgångsfaktor. För att trivas i denna roll är du en person som uppskattar såväl chefskap som operativt arbete.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-12-20Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av arbetsledning/personalansvar
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet från offentlig sektor
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag i ca 6 mån. Tillträde omgående.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en kommunikativ och driven redovisningsspecialist med ledaregenskaper? Är du social och vill arbeta i en operativ roll inom offentlig sektor? Kanske har vi uppdraget för dig, läs vidare!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 36073SP i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-19
Ange följande referens när du ansöker: 36073SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3866955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.