Interimschef inom kundservice till Alingsåshem

Bemannia AB (Publ.) / Chefsjobb / Alingsås
2025-03-21


Visa alla chefsjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Alingsås, Ale, Lerum, Härryda, Borås eller i hela Sverige

Brinner du för kundservice och ledarskap? Vill du arbeta i en organisation där kundfokus och samhällsnytta går hand i hand? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vår kund söker nu en engagerad och resultatinriktad kundservicechef som vill leda verksamheten framåt.
Om uppdraget
Som Kundservicechef har du en central roll i vår kunds organisation. Du ansvarar för avdelningen kundservice och ser till att bostadshyresgäster och bostadssökande får bästa möjliga service. Kundserviceavdelningen hanterar allt från bostadskön och uthyrningsprocessen till bolagets bosociala arbete.
Utöver att driva den dagliga verksamheten är du en del av bolagets ledningsgrupp och bidrar aktivt till strategiarbetet. Uppdraget startar omgående och pågår preliminärt i 6 månader Placeringen är i Alingsås och omfattningen är heltid, 100%.
Dina arbetsuppgifter
Som kundservicechef har du en bred och ansvarsfull roll där du leder kundserviceavdelningen. Ditt fokus ligger på att säkerställa en smidig och professionell hantering av hela uthyrningsprocessen, från bostadskö till inflyttning. Du driver kundvårdsarbetet och ser till att både verksamhet och resultat håller hög kvalitet. Dessutom är du en viktig del av bolagets ledningsgrupp och bidrar aktivt till strategiska beslut.
Du kommer bland annat att:
Ha det övergripande verksamhets-, personal- och resultatansvaret för kundserviceavdelningen
Leda, planera och följa upp verksamheten i enlighet med bolagets mål och strategier
Ansvara för administration och rutiner kring bostadssökande, visningar, kontraktsskrivningar och uppsägningar
Hantera bostadskön för att säkerställa en rättvis och effektiv process
Säkerställa att rätt information om lediga lägenheter når ut till bostadssökande
Ansvara för kundmottagning och se till att servicenivån är hög
Säkerställa att bolaget följer gällande regelverk inom området
Arbeta nära andra avdelningar och externa samarbetspartners för att skapa en effektiv och kundvänlig verksamhet.



Dina kvalifikationer
Flerårig erfarenhet (minst 8 år) av en liknande roll, där kundservice och ledarskap stått i fokus
Dokumenterat goda resultat av att ha utvecklat kundserviceverksamhet.
Erfarenhet av framgångsrikt ledarskap
Eftergymnasial utbildning (6 månader - 2 år), men erfarenhet väger tyngre än formell utbildning
Goda kunskaper inom hyresjuridik kopplat till bostäder.
Stark kompetens inom budgetarbete och ekonomiska processer.
Van vid digitala verktyg och system kopplade till ekonomi och fastigheter.


Vem är du?
Vi söker dig som är analytisk och strategiskt lagd med förmåga att se hur olika delar påverkar helheten, du är strukturerad och har hög integritet. Som person är du förtroendeingivande och trygg. Du är intresserad av ledarskap och drivs av att utveckla ditt team så att ni tillsammans uppnår verksamhetens mål. Som ledare är du lyhörd och tydlig, och du har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vi tror också att du för att trivas hos oss är genuint intressant av kundrelationer, och att du delar våra värderingar, engagerade, professionella och välkomnande.
Låter det som en roll för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250403
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46 72 194 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Jan Snellman
jan.snellman@bemannia.se
072-194 50 00

Jobbnummer
9237825

Prenumerera på jobb från Bemannia AB (Publ.)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia AB (Publ.):