Interimschef - Förvaltningsenhet
Addilon Professionals AB / Chefsjobb / Stockholm
2025-11-04
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Addilon Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Om rollen
Vi söker nu en Interimschef för Förvaltningsenheten till ett uppdrag inom offentlig fastighetssektor. Uppdraget startar i december 2025 och pågår till december 2026, med möjlighet till förlängning.
Som interimschef får du en nyckelroll i att leda, utveckla och kvalitetssäkra fastighetsförvaltningen i en större organisation med fokus på kundnytta, hållbarhet och långsiktig samhällsutveckling. Du leder enheten både strategiskt och operativt, med ansvar för personal, ekonomi, verksamhetsutveckling och leverans mot uppsatta mål.
Du rapporterar till fastighetschefen och ingår i fastighetsavdelningens ledningsgrupp. Rollen innebär även ett uppdrag att bidra med kunskap och analys i en organisatorisk genomlysning av den ordinarie befattningen, med syfte att skapa en långsiktigt hållbar och effektiv struktur för framtiden.
Publiceringsdatum2025-11-04Dina arbetsuppgifterI rollen som interimschef leder du en verksamhet med cirka 140 medarbetare, varav tio förvaltare och två gruppchefer rapporterar direkt till dig. Du har ett helhetsansvar för att driva och utveckla förvaltningsarbetet med fokus på effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Leda och utveckla förvaltningsenheten, med ansvar för personal, budget, planering och uppföljning.
• Säkerställa att fastighetsförvaltningen bedrivs kostnadseffektivt, lagenligt och med hög kvalitet.
• Driva förbättrings- och utvecklingsarbete inom drift, underhåll och service för att uppnå en hög måluppfyllelse.
• Ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete, säkerhet, miljö och kvalitet inom enheten.
• Säkerställa att avtal, myndighetskrav, regler och lagar efterlevs.
• Leda och följa upp entreprenader och underhållsprojekt i rollen som beställaransvarig.
• Bidra med insikter och förslag till förbättringar i den organisatoriska analys som pågår under uppdragstiden.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning.
• Minst 10 års erfarenhet av chefsroller inom fastighetsförvaltning, gärna med ansvar för stora personalgrupper.
• Goda kunskaper inom fastighetsekonomi, hyres- och fastighetsjuridik samt byggteknik.
• Erfarenhet av målstyrning, underhållsplanering och projektledning.
• Dokumenterad erfarenhet av att utveckla strategisk styrning och leda organisationsförändringar.
• God förståelse för social hållbarhet, hyresgästdialoger och trygghetsarbete.
• Kunskaper i entreprenadjuridik, LOU, upphandling och förhandling.
• Körkort klass B.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Personlighet
För att lyckas i uppdraget ser vi att du är en erfaren och trygg ledare som kombinerar strategiskt tänkande med operativt driv. Du har en analytisk och strukturerad arbetsstil och är van att fatta beslut i komplexa frågor.
Du leder med tillit och engagemang, och har förmågan att skapa delaktighet och ansvarstagande i organisationen. Du är affärsmässig, handlingskraftig och framåtblickande, med ett genuint intresse för utveckling och förbättring.
Samtidigt är du ödmjuk och kommunikativ, med förmåga att bygga förtroende, inspirera och skapa goda samarbeten internt och externt.
Erbjudande
Detta är ett spännande och meningsfullt interimsuppdrag i en samhällsviktig organisation där du får möjlighet att påverka utvecklingen av både verksamhet och organisation. Du får ett stort ansvar och frihet att leda en kompetent och engagerad förvaltningsorganisation, med fokus på kvalitet, hållbarhet och kundnytta.
Formalia
• Uppdragsperiod:
• Omfattning: 100%
• Ort: Stockholm
• Distansarbete: Eventuellt
• Kompetensnivå: 4
Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.
Så ansöker duDin ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.
För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:
1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher
Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.
Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.
Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Addilon Professionals AB (org.nr 559265-3603),
http://www.addilon.se Jobbnummer 9588839