Interimcontroller sökes omgående!

Professional Consulting / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Professional Consulting

Är du självständig och analytisk? Har du kvalificerade redovisningskunskaper och några års erfarenhet inom området? Då har vi tjänsten för dig!
Nu söker vi för kunds räkning en controller. Vår kund är kommunalägt bolag. I denna roll kommer du att tillhöra ekonomienheten hos vår kund. Ekonomienheten, som för närvarande består av 13 medarbetare, ansvarar för bolagets verksamhetsstyrning. Som controller är du ett kvalificerat stöd för organisationen i ekonomiska frågor samt ansvarar för att beslutad ekonomistyrning genomförs och utvecklas på ett ändamålsenligt sätt. Som controller kommer du att i huvudsak vara ett kvalificerat stöd i ekonomiska frågor mot vår kunds största avdelning (ledningsnät). Detta kan bland annat innebära:

• Periodisk uppföljning och analys av verksamhet och projekt
• Delta i rapportering internt och externt, samt utveckla rapporter till slutanvändare i verksamheten
• Genomföra budget- och prognosprocesser
• Aktivt delta i bokslut och revisioner
• Ta initiativ till, och vara drivande, i arbetet med att utveckla processer och rutiner inom ekonomienheten
• Medverka i arbetet med den interna kontrollplanen
• Utveckla samarbetet mellan ekonomifunktionen och verksamheten

Uppdraget innebär att du är anställd av oss på ProfessionalConsulting men arbetar hos vår kund på deras kontor i Stockholm. Tjänsten startar i juni och beräknas pågå till och med januari 2015. Uppdraget är på heltid, kontorstider tillämpas.

Vi söker dig som har en examen i ekonomi med inriktning redovisning eller motsvarande. Du har kvalificerade redovisningskunskaper samt minst två års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel, det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt. Som person söker vi dig som har förmågan att driva dina egna arbetsuppgifter på ett självständigt och ansvarstagande sätt. Du är analytisk, strukturerad och prestigelös. Du har en god kommunikationsförmåga och det är en självklarhet för dig att alltid hålla deadlines. Låter det här som något för dig? Ansök då idag!
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-04-17

Arbetstider och omfattning
HELTID 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1845584

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: