Interim Redovisningsansvarig till långt konsultuppdrag
Capega AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Borlänge eller i
hela Sverige Interim Redovisningsansvarig till långt konsultuppdrag
Till vår kund som är ett stort finansbolag söker vi dig som är tillgänglig inom kort och har en gedigen erfarenhet av redovisning och bokslut/rapportering.
I rollen ansvarar du för ett antal små dotterbolag gällande redovisning & rapportering. I arbetet ingår även övergripande ansvar för avstämningarna i bolagets moderbolag.
Arbetet stöds av bolagets gemensamma servicecenter som ligger utomlands.
Arbetsuppgifterna innebär att registrera och övervaka redovisning, avstämning, bokslut och årsredovisning för små dotterbolag samt samordna revisionsprocesser.
För att lyckas i denna roll krävs en gedigen erfarenhet och kunskap om komplett process för redovisning, avstämning, skatterapportering och finansiell rapportering (årsredovisning) av företag. Kunskap om svenska bokföringsregler, K3, ÅRL m.m. Övergripande förståelse för IFRS regelverket. Erfarenhet av bokslutsdokumentation och revisionssamordning. Erfarenhet från bankverksamhet är bra men inget måste.
En strukturerad helhetssyn med förmåga att även gräva i detaljer är önskvärt. En förmåga att driva och tillämpa ett starkt självledarskap i arbetet är av vikt, liksom att vara en lagspelare. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska är också viktigt i denna roll.
Konsultuppdraget är tilltänkt att starta i mitten av september och pågår till sista augusti 2023.
Låter det som ett konsultuppdrag som matchar din profil, tveka inte att kontakta oss genom att ansöka om rollen.
Vid frågor kontakta Affärskonsult Åsa Ollert på
asa.ollert@capega.se / 070-752 48 16.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på
www.capega.se (
http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (
https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller
www.capega.se (
http://www.capega.se/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-09-06ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCapega AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Capega AB (org.nr 559163-0016)
Arbetsplats Capega
Kontakt Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se 070-752 48 16 Jobbnummer 6954485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.