Interim redovisningsansvarig till företag i renhållningsbranschen

Bemannia Kontor AB / Redovisningsekonomjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige

Interim redovisningsansvarig

Vi söker en interim redovisningsansvarig i avvaktan på en permanent ersättningsrekrytering. Rollen är placerad på avdelningen för Ekonomi, Inköp och IT.

I rollen igår att ansvara för bolagets redovisningsfunktion och arbetsleda två kollegor (ej chefsroll) samt samverka och koordinera aktiviteter gentemot övriga avdelningar.

I ansvaret ingår löpande redovisning, skattedeklarationer samt periodbokslut, årsbokslut, årsredovisning (K3) och inkomstdeklaration. Erfarenhet av punktskatter är bra men inget krav.

I ansvaret ingår övergripande ansvar för större kundfakturering, kund- och leverantörsreskontra, samt krav- och inkassoprocess.

I ansvaret ingår även tertialrapportering till ägare, bankadministration, likviditetsplanering, hantering av investeringar och anläggningstillgångar, avsättningar, och viss systemadministration.

Rollen rapporterar till chefen för Ekonomi, Inköp och IT.

Erfarenhetskrav:

• Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet

• Praktisk erfarenhet enligt rollbeskrivning

• Goda kunskaper i excel och ekonomisystemsvana


Personliga egenskaper: Kommunikativ, lösningsfokuserad, god samarbetsförmåga, noggrann

Uppdragslängd:

Start så snart som möjligt t o m 30/11, med möjlighet till förlängning

Uppdraget


I rollen ingår att ansvara för bolagets redovisningsfunktion och arbetsleda två kollegor (ej chefsroll) samt samverka och koordinera aktiviteter gentemot övriga avdelningar.

• I ansvaret ingår löpande redovisning, skattedeklarationer samt periodbokslut, årsbokslut, årsredovisning (K3) och inkomstdeklaration.

• I ansvaret ingår övergripande ansvar för större kundfakturering, kund- och leverantörsreskontra, samt krav- och inkassoprocess.

• I ansvaret ingår även tertialrapportering till ägare, bankadministration, likviditetsplanering, hantering av investeringar och anläggningstillgångar, avsättningar, och viss systemadministration.

• Rollen rapporterar till chefen för Ekonomi, Inköp och IT.

Ort för utförande

Huddinge (Hybrid arbetsmodell med möjlighet till distansarbete till viss del)

Du som är egen företagare är också välkommen att söka tjänsten.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Peter Stavling
peter.stavling@bemannia.se
08-84 53 00

Jobbnummer
7767039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: