Interim Inköps- och Logistik Specialist till bolag inom medicint

SJR in Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2021-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim Inköps- och Logistik Specialist till bolag inom medicint" (publicerad 2021-08-18) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Har du lång erfarenhet inom inköp och logistik från läkemedelsbranschen? Vill du göra skillnad inom ett spännande medicintekniskt bolag i framkant? Då kan det här vara din nästa utmaning.

Detta är ett konsultuppdrag hos vår kund med kontor i Bromma med start omgående och som pågår i minst 6 månader framåt.

Om jobbet

I rollen som Inköps- och Logistik Specialist kommer du att ta ett övergripande ansvar för Supply Chain på nordisk nivå

Huvudsakliga uppgifter:

• Styra upp samarbetet med olika lager/läkemedelsbolag
• Kontrollera lager i Sverige och i andra länder
• Utveckla strategier och riktlinjer
• Skriva instruktioner och processbesrivningar (SOPar)
• Vara behjälplig vid förhandlingar
• Implementera nya rutiner och processer
• Samarbeta med den nordiska organisationen för att se till att introduktioner av nya produkter hanteras korrekt
• Ad hoc uppgifter

Tjänsten innebär stora kontaktytor med bland annat marknad, sälj och lager i Sverige och i andra länder.

Erfarenhet och kvalifikationer

Vi söker dig som har som har lång erfarenhet av att jobba med inköp och logistik inom läkemedelsbranschen. Akademisk examen eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom logistik och inköp är meriterande, alternativt att du förvärvat motsvarande kompetens genom arbete. Du behöver ha förståelse för de utmaningar som kan uppstå vid leverans av speciella produkter som exempelivs kräver kylförvaring eller liknande. Det är meriterande om du även har erfarenhet av inköp av komplexa produkter som kan vara svåra att få tag på. Du behöver vara van att hantera läkemedelsbolag med lager i olika länder. Det är viktigt att du känner till och följer de regelverk som finns för läkemedel.

Vi förutsätter att du har god IT- och systemvana där erfarenhet av Navision är starkt meriterande. Vi ser gärna att du har en framstående kommunikationsförmåga samt vana att presentera och förhandla både på svenska och engelska.

Som person är du proaktiv, drivande och framåt. Du är en problemlösare som har lätt för att ställa rätt frågor och ta tag i det som behöver göras. Det är meriterande om du jobbat på strategisk nivå med förbättring och utveckling. Du är process orienterad och gillar att utmana samtidigt som du är en stark lagspelare. Du är ekonomiskt medveten och resultatorienterad.

Publiceringsdatum
2021-08-17

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Interim Inköps- och Logistik Specialist till bolag inom medicinteknik

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sjr In Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
5905913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Scandinavia AB: