Interim förhandlingschef arbetsrätt

Randstad AB / Ekonomichefsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-01-04

Dina arbetsuppgifter
Till myndighet söker vi nu en Interim förhandlingschef för uppdrag i Norrköping!

Som förhandlingschef ansvarar du för att leda, driva, utveckla och samordna verksamhetens avtals- och förhandlingsarbete både på en strategisk och operativ nivå. Det innebär ansvar för lönebildnings-, avtals-, förhandlings-, och arbetstidsfrågor samt arbetsrätt. Verksamhetens förhandlingsenheten består utöver förhandlingschefen av två HR-specialister; en avtalsspecialist och en arbetsrättsstrateg.

Uppdragen startar senast 2023-02-13 och beräknas inledningsvis till fyra (4) månader från avtalsstart med möjlighet till förlängning med 4+4 månader. Omfattningen är 100% men kan variera mellan 25% - 100% under uppdragets gång vid förlängning.

Arbetet utförs normalt på plats i verksamhetens lokaler i Norrköping. Möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Resor kan förekomma.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-01-17. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som interim förhandlingschef ansvarar du för:
Leda, driva, utveckla och samordna verksamhetens avtals- och förhandlingsarbete. Det innebär ansvar för lönebildnings-, avtals-, förhandlings-, och arbetstidsfrågor samt arbetsrätt.
Bidra till verksamhetens konkurrenskraft som en attraktiv arbetsgivare och ansvarar också för att bibehålla och utveckla förtroendefulla relationer med de arbetstagarorganisationer som är förhandlingsparter, bland annat: Seko, OFR/ST, Saco-S och Lotsförbundet.
Strategiskt och operativt arbete i förberedande av förhandlingar genom kartläggningar och beräkningar med faktabaserade underlag till myndighetens arbetsgivarpolitiska strategiska vägval.
Genomför förhandlingar och hanterar arbetsrättsliga tvister samt stödjer såväl HR-avdelningen som linjechefer vid personalärenden.
Medverkar också med expertstöd och förhandling vid övergång av verksamhet.

Kvalifikationer
Universitet- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) som exempelvis jurist med fokus på arbetsrätt, personalvetare, eller annan utbildning eller erfarenhet vi bedömer som likvärdig och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som förhandlingschef.
Minst fem (5)års erfarenhet av kvalificerat förhandlingsarbete och lönebildningsarbete i en större komplex organisation.
Gedigen kunskap inom och praktisk erfarenhet av det arbetsrättsliga området och kollektivavtalsfrågor samt erfarenhet av att arbeta med kollektivavtalsförhandlingar från ax till limpa i nära samarbete med verksamhetens chefer.
Erfarenhet av att arbeta med operativa och/eller komplicerade verksamheter och deras kollektivavtal.
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Tidigare arbete på statlig myndighet och/ eller erfarenhet av komplicerade avtalsförhandlingar är meriterande.

Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och söker dig som har:
God förmåga att utveckla ett förtroendefullt samarbete med ledning, chefer och arbetstagarorganisationer.
Hög integritet, skapar goda relationer och är en duktig pedagog med förmåga att kommunicera såväl internt som externt
Leder genom ett kommunikativt, coachande och tillitsbaserat chefskap som ger medarbetarna möjlighet till delaktighet, engagemang och ansvarstagande.
God strategisk förmåga och har en helhetssyn som ser till verksamhetens behov.
Strukturerad och god analytisk förmåga.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201421937".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Alice Lindell
alice.lindell@randstad.se

Jobbnummer
7313352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: