Interim finance manager

Ogunsen AB (publ) / Ekonomichefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Uppsala, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Sollentuna eller i hela Sverige

Vi söker dig som kan börja ett nytt uppdrag som ekonomichef så snart som möjligt, helst inom 1 månad. Det här uppdraget beräknas pågå under ungefär 1 år.

Du kommer att fungera som lokal ekonomichef på enheten i Uppsala där du har personalansvar för 2 redovisningsekonomer och leder det dagliga arbetet. Arbetet innebär praktiskt bokslutsarbetet såväl som beslutsstöd åt ledning och VD gällande strategi och planering. Du är även stöd åt flera avdelningarna tex R&D, Facility, Supply Chain och Service med t.ex. intäkts- och kostnadskontroll, business case och compliance. Rollen innebär mycket kontakt internationellt med olika kravställare.

När du kommit in i uppdraget kommer du att kunna arbeta flexibelt/remote med ca 2-3 dagar per vecka på plats i Uppsala. Det finns mycket goda parkeringsmöjligheter.

Vem är du?
Du som söker har arbetat flera år med kvalificerad redovisning och controlling. Du kan upprätta bokslut och årsredovisning samt fungera som ett stöd till VD och andra inom organisationen i ekonomiska frågor. Mycket goda kunskaper i Engelska och svenska är ett krav för att klara arbetet.

Vidare har du mycket goda systemkunskaper och har erfarenhet av större ekonomisystem ex SAP, IFS, Pyramid

Det är meriterande med erfarenhet av USGAAP

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 eller Linnea Järverup, 0708 234 145. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Publiceringsdatum
2022-12-01

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
7221473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):