Interim enhetschef till Göteborgs Stad

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Vi söker en interim enhetschef för uppdrag på Göteborgs Stad

Publiceringsdatum
2024-08-16

Om tjänsten
För detta uppdrag söker vi en erfaren enhetschef för operativt arbete i en ledningsgrupp bestående av fem enhetschefer.
Du kommer att ha personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för en enhet som består av 17 erfarna medarbetare.

Uppdraget beräknas pågå i ett år med start 1 oktober. Varmt välkommen med din ansökan.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna roll arbetar du operativt i en ledningsgrupp bestående av fem enhetschefer. Du blir en del av en ledningsgrupp som engageras av verksamheten och de vi är till för.

Som enhetschef har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din enhet. I denna tjänst arbetar du för att kultur och struktur vävs samman och skapar en bra arbetsmiljö för personal med värme och professionalitet. Ledarskapet ska utövas i syfte att bygga förtroende såväl internt som i förhållande till boende, besökare, näringsliv och andra externa parter.

Göteborgs Stad är en stor organisation som är i utveckling, detta kräver en komplexitetsmedvetenhet och ett nära samarbete med övriga förvaltningar och bolag i staden. Det är av särskild vikt att utveckla och främja arbetssätt som stödjer ett hela staden perspektiv.

Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsexamen alternativt annan utbildning vi bedömer som likvärdig. Vi vill att du har några års yrkeserfarenhet i ledande befattning, som chef på enhetsnivå. Vi ser att du har erfarenhet av arbetsmiljö- och budgetansvar samt av kultur- och värdegrundsarbetare och förändringsledning. Du ska ha erfarenhet att hantera
svåra personalärenden, samt är välbekant med rehabiliteringsprocesser.

Då verksamheten står inför en rad kulturella, strukturella och digitala förändringar är det nödvändigt att du tidigare arbetat med förändringsarbete. Vi ser att du har goda IT-kunskaper inom b. la MS Office, Excel, SharePoint, Teams. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från Stratsys.

Du är skicklig i ditt sätt att kommunicera och har förmågan att tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du är lyhörd och ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. I ditt arbete motiveras du av tydligt definierade mål och du har förmågan att omvandla dessa till konkret handling. Som enhetschef skapar du förutsättningar för verksamheten genom tydlighet och realistiska förväntningar som leder till ett självständigt arbetssätt hos medarbetarna. Du är bra på att driva mot mål, jobba i processer, följa upp, utvärdera och utveckla
verksamhet. Andra viktiga förmågor är att kunna överblicka ditt ansvarsområde och väga in både lång- och kortsiktiga perspektiv för att uppnå en så bra helhet som möjligt. Din samarbets -och kommunikationsförmåga är relevanta för uppdraget både internt och externt.
Som enhetschef kommer du under perioden som interrimchef behöva hantera komplexa personalärenden, fokusera på utvecklingsarbete kring bemötandefrågor och kultur. Vidare kommer du att aktivt bidra till avdelningens verksamhetsplanering med särskilt ansvar att identifiera utvecklingsaktiviteter för enheten

Vem är du?
Denna roll ställer följande krav på kompetens och erfarenhet:

• Relevant högskole- eller universitetsexamen alternativt annan utbildning vi bedömer som likvärdig.
• Några års yrkeserfarenhet i ledande befattning som chef på enhetsnivå.
• Erfarenhet av arbetsmiljö- och budgetansvar
• Erfarenhet att hantera svåra personalärenden, samt rehabiliteringsprocesser.
• Erfarenhet av förändringsledning.
• Erfarenhet av grupputveckling och konflikthantering.
• Erfarenhet av tillitsbaserat ledarskap.
• Erfarenhet av dialog med externa leverantörer.
• Goda IT-kunskaper inom b. la MS Office, Excel, SharePoint, Teams.

Utöver listade kompetens- och erfarenhetskrav är följande egenskaper viktiga i rollen:

• God kommunikations och samarbetsförmåga.
• Förmåga att öka teamkänsla och motivation.
• förmågan att skapa förutsättningar för verksamheten genom tydlighet och realistiska förväntningar som leder till ett självständigt arbetssätt hos medarbetarna.
• Kunna driva mot mål, jobba i processer, följa upp, utvärdera och utveckla verksamhet.
• Analytisk förmåga.

Om verksamheten


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "72016".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Väst AB

Kontakt
Emilia Malm
emilia.malm@poolia.se

Jobbnummer
8845882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: