Interim Ekonomiansvarig till entreprenöriellt bolag
Ogunsen AB (publ) / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2023-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim Ekonomiansvarig till entreprenöriellt bolag" (publicerad 2023-07-10) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Nu söker vi en interim ekonomiansvarig på 80% till ett bolag som verkar inom retailbranschen. Uppdraget är på ett år med start i mitten på mars.
Publiceringsdatum2023-02-24Om tjänstenPå plats i Sisjön i nya, fina lokaler sitter ett gott team på 8 personer. Rollens fördelning är ca 50% ekonomirelaterad och ca 30% system/processorienterad. Bolaget inför nytt ERP system i maj och du förväntas ta över och driva detta projekt. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som sköter det löpande och en mycket närvarande VD.
Dina arbetsuppgifterEkonomi
• Budget
• Prognos (tertial)
• Lönsamhetsuppföljning (bokslutsuppföljning etc.)
• Valutaexponering
• Årsbokslutsuppgifter (såsom årsredovisning, deklaration)
• Ansvarig för kontakt med revisorer, försäkring och bank
• Validering av ekonomirapporter så som momsredovisning
• Likviditetsuppföljning
• Lageravstämning
• Affärsstöd till VD
System
• Övergripande systemansvar nytt ERP-system
• Uppsättning av nya rapporter och processer kopplat till ERP-system
BakgrundFörutom en god förståelse för redovisning ser vi gärna att du har en bakgrund från controlling då du kommer jobba verksamhetsnära och stötta i nya affärer. Som person är du åt det entreprenöriella hållet och har en förmåga att tänka utanför ramarna. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande roll i ett reialbolag alt erfarenhet av lager.
Stämmer detta in på dig? Sök då redan idag!
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Emelie Löfqvist
emelie.lofqvist@sjr.se 0766-471630 Jobbnummer 7485731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.