Interim Controllerchef till Bostadsbolag i Göteborg
Bemannia Kontor AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2024-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Interim Controllerchef till Bostadsbolag i Göteborg" (publicerad 2024-01-30) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Nu söker vi en erfaren Controllerchef till vår kund i Göteborg för ett uppdrag på 6 månader med start omgående!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start omgående och 6 månader med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på 100% och du kommer att vara placerad på kontoret i Göteborg.
Kunden är ett av Göteborgs äldsta bostadsbolag. Bolaget äger runt 24000 hyresrätter fördelade över Göteborgs stadsdelar. Företaget har ca 400 medarbetare och arbetar för en hållbar stad, öppen för världen!
Publiceringsdatum2024-01-18ArbetsuppgifterI uppdraget ingår övergripande arbetsledning av Bostadsbolagets 6 Controllers samt att utföra ekonomisk uppföljning, planering, analyser och rapporter. I uppdraget ingår också att leda den förändringsprocess inom verksamhetsstyrning och måluppföljning som bolaget skall påbörja.
KvalifikationerFör att vara kvalificerad för rollen ser vi att du har följande erfarenheter och kompetenser:
• Relevant högskoleutbildning
• Flera års erfarenhet som controller
• Erfarenhet av ekonomiskt arbete i fastighetsbolag
• Erfarenhet av minst ett års arbetsledande funktion inom ekonomi
• Tidigare ansvarat för en förändringsprocess gällande införande av en verksamhetsstyrningsmodell och måluppföljning i en organisation med flertalet underenheter
• Svenska flytande i såväl tal som skrift
Vi ser att du som person är strategisk och analytisk. Du har dokumenterad ledarskap inom ekonomi. Vi ser även att du är en stark relationsbyggare.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24-02-02.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe,
anna.radhe@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Anna Radhe
anna.radhe@bemannia.se Jobbnummer 8403003
Observera att sista ansökningsdag har passerat.