Interim Controller
Addilon Professionals AB / Controllerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Addilon Professionals AB i Örebro,
Arboga,
Karlskoga,
Vingåker,
Kungsör eller i
hela Sverige Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.
Om rollen
Som Interim Controller hos våra kunder kommer du att spela en nyckelroll i att stötta verksamheter genom att bidra med insiktsfull strategisk ekonomisk analys, operativt stöd och vägledning. Du kommer att bidra till att optimera finansiella processer, identifiera förbättringsområden och aktivt delta i utvecklingen av produktions- och logistikflöden.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Ansvar för budget- och prognosprocessen
• Kontinuerlig utveckling och förbättring av interna processer och arbetsflöden
• Stöd till chefer och ledningsgrupp i strategiska beslut
• Lönsamhetsanalyser samt uppföljning av avvikelser
• Utvärdering och utveckling av nyckeltal och verksamhetsmål
Publiceringsdatum2024-09-23KvalifikationerVi söker dig som har/är:
• En högskoleutbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom, industriell ekonomi eller liknande
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som Controller, gärna inom tillverkande industri
• Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, särskilt Excel, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
• Har erfarenhet av att arbeta med analysverktyg som Power BI, QlikView eller andra BI-verktyg för att hantera och visualisera data
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att:
• Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta.
• Du tar egna initiativ och trivs med att förbättra och utveckla processer.
• Du är affärsinriktad och resultatorienterad med förståelse för produktionsprocesser.
• Du har en stark analytisk förmåga och älskar att arbeta med data för att hitta nya insikter.
• Du arbetar effektivt med frihet under ansvar och kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
Läs mer om kompetensnivåer på följande länk:
https://www.addilon.se/konsult/kompetensniva-konsult/Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.
Så ansöker duDin ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.
För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:
1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher
Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.
Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.
Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Addilon Professionals AB (org.nr 559265-3603),
http://www.addilon.se Jobbnummer 8915083
Observera att sista ansökningsdag har passerat.