Interim Business Controller till konsultbolag i Stockholm

Sharper Stockholm AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sharper Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-01-19

Om företaget
Vår kund är ett konsultbolag etablerat i mindre kontor över hela landet. De specialiserar sig på bland annat ekonomisk, skatte- och affärsrådgivning. Huvudkontoret är belaget i Stockholm.

Nu söker vi för kunds räkning en interim Business Controller placerad internt på företagets kontor i Stockholm. Uppdraget startar 1 februari och är på heltid initialt tre månader med chans till förlängning.

Arbetsuppgifter
I rollen som Business Controller kommer du ingå i ett internt controllerteam med fyra drivna och inkluderande kollegor. Ni ser tillsammans till att du kan leverera från start med meningsfulla arbetsuppgifter. Som Business Controller kommer du arbeta nära kontors- och regionchefer men också mot det nationella projektkontoret där du stöttar med controllingarbete i utvecklingsprojekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Vecko- och månadsrapportering med tillhörande analys
• Presentera nyckeltal på regional nivå och gruppnivå
• Bidra i utvecklingsprojekt i samarbete med projektkontoret
• Överse pris- och försäljningsmodeller

Profil
Vi söker dig som har en civilekonomexamen samt minst tre års erfarenhet från konsultbranschen. Du är flytande i svenska samt behärskar engelska väl i både tal och skrift.

Som person har du förmågan att skifta mellan brett och djupt fokus då vissa uppgifter kräver att du både kan lyfta blicken och tänka övergripande men ibland också se till de små detaljerna. Vidare är du strukturerad, noggrann och har lätt att prata med personer som inte är lika insatta i ekonomiska termer som du. För att passa in i teamet är det också viktigt att du är ödmjuk i din framtoning och har ett prestigelöst förhållningssätt.

Om företaget
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sharper Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sharper Stockholm AB (org.nr 559086-6074), http://www.sharper.se

Arbetsplats
Sharper

Jobbnummer
5530119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sharper Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sharper Stockholm AB: