Interim Accounting Manager
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led / Redovisningsekonomjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Till vår kund i Linköping söker vi dig som kan ta dig an ett interimsuppdrag som Accounting Manager relativt omgående och 5 månader framåt
Det här är ett interimsuppdrag där du ges möjlighet att arbeta i ett internationellt bolag under en väldigt spännande utvecklingsfas. Ditt uppdrag blir att operativt arbeta med redovisning samt att utveckla processer, rutiner och policys. Du rapporterar till koncernens CFO.
Rollen innebär bland annat:
Övergripande ansvar för att planera, driva och koordinera redovisnings- och bokslutsprocesser.
Upprätta månads- kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning både för moderbolaget och för koncernen.
Arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt redovisningen av företagets banktransaktioner, samt tillse att skatter och avgifter rapporteras och betalas i tid.
Vara delaktig i utvecklingsarbetet för finansavdelningen.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en relevant utbildning och flera års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och bokslutsarbete, gärna från internationell koncern. Vi ser det som en fördel om du är eller har varit ekonomikonsult med vana att sätta dig in i nya organisationer. Vidare har du god kunskap om redovisningsstandarder, skatteregler, ekonomistyrning m.m. och lätt för att navigera i integrerade affärssystem.
Som person är du drivande, strukturerad och analytisk. Du har ett affärsmässigt perspektiv och ser helhet och sammanhang. Du är prestigelös och trivs med att ha många bollar i luften. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då koncernspråket är på engelska.
Uppdraget kan startas relativt omgående och pågå cirka 5 månader framåt.
Välkommen att anmäla ditt intresse redan idag!
Att vara interimskonsult via AS&B Executive
Är du konsult och söker nytt uppdrag som interimschef? Eller har du nått en punkt i din karriär där du behöver en ny utmaning?
Oavsett så kan vi hjälpas åt. Vi på AS&B Executive har en stor bredd av intressanta kunder som vänder sig till oss vid tillfälliga behov av förstärkning. Det kan vara i samband med ett förändringsarbete, för att upprätthålla en position då ordinarie medarbetare är frånvarande eller vid en belastningstopp.
Vi jobbar med konsulter inom de flesta yrkesgrenar och roller, våra kunder efterfrågar olika grad av erfarenhet och kompetens. De kan handla om såväl erfarna koncernchefer som nyligen utexaminerade ekonomer. Gemensamt är dock att våra konsulter besitter spetskompetens på sin nivå, inom sitt område. De sätter sig snabbt in och levererar i nya arbetssituationer, är samarbetsinriktade och lyhörda inför uppdragsgivarens önskemål.
Vi har funnits sedan 2002 och är idag en ledande aktör inom områdena executive search, rekrytering och interimslösningar. Vi erbjuder interimsuppdrag som vanligen löper från några månader och upp till ett år eller längre. Du arbetar antingen som anlitad underkonsult (F-skatt) eller är anställd hos oss med placering hos uppdragsgivaren. Du blir en av våra uthyrda konsulter vilket innebär att du blir en del av vårt nätverk med kvalificerade personer i en rad olika branscher och du har möjlighet att erbjudas ett nytt uppdrag i takt med att du avslutar pågående. Vi jobbar för att både du och våra kunder ska vara nöjda och utvecklas!
Välkommen till oss!
Ersättning Timlön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led (org.nr 556625-5260),
https://www.asb-executive.se Arbetsplats AS&B Executive
Jobbnummer 8299231
Observera att sista ansökningsdag har passerat.