Interconnect Coordinator
3 / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
Vill du vara spindeln i nätet och arbeta i en internationell miljö? Då kanske du är vår nästa Interconnect Coordinator! Du kommer att tillhöra Carrier Services som ser till att nödvändiga avtal finns på plats så att våra kunder kan använda våra tjänster i Sverige och internationellt. Du kommer att ingå i gruppen Wholesale Interconnect där vi arbetar inom områdena nationell och internationell rösttelefoni och SMS. Vårt uppdrag är att se till att tjänsterna fungerar med avseende på täckning, kostnad och kvalitet. I rollen som Interconnect Coordinator kommer du arbeta inom tre huvudsakliga arbetsområden:
SMS Interworking, som innebär att hålla ordning och reda på avtal, kostnader och intäkter samt att utreda diskrepansärenden;
IR.21 Administration, dvs. insamling och distribution av nödvändig teknisk information från våra roamingpartners, som ska distribueras till berörda avdelningar inom 3 för uppdatering av nät och stödsystem;
Administration av priser för internationell rösttelefoni vilket handlar om att se till att våra stödsystem är uppdaterade med aktuella priser från våra interconnectpartners.
I tjänsten ingår:
• Att administrera dokumentation relaterade till verksamheten, t.ex. avtalsdokumentation, priser, nätverksinformation
• Att ta fram och sammanställa rapporter, främst excelbaserat, för verksamheten
• Löpande utföra uppdateringar i beslutsstödsystem för telefoni och sms
• Att vara länken mellan våra partners, nationella såsom internationella operatörer, och våra interna specialister, t.ex. teknik, och kundservice
• Att stärka och utveckla relationen till nya och befintliga partners
• Vara behjälplig vid felhantering främst genom att analysera trafikfall och trafikflöden
Vi söker dig som:
• Är van vid att arbeta i en internationell miljö, gärna inom telekom
• Har kommersiell erfarenhet kombinerat med god teknisk förståelse och intresse
• Har erfarenhet av, och trivs med, att koordinera och administrera i en miljö med högt tempo och snabba beslut
• Har en naturlig förmåga att effektivisera och förbättra processer
• Är en god kommunikatör, noggrann och strukturerad
• Har god erfarenhet av Excel. Erfarenhet från SAS är meriterande
• Eftersom vi arbetar i en internationell miljö är det naturligtvis nödvändligt att du talar och skriver svenska och engelska flytande
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm.
Du söker tjänsten genom att klicka på "skicka ansökan" och bifoga ditt CV. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Bäck, 0735-337276 eller Personalchef Clara Burstrand 0735-438071.
• LI-PRIORITY
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-05-28ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2314732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.