Integrationssamordnare/koordinator

Kristianstads kommun / Personaltjänstemannajobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

AOV:2015:123

Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Publiceringsdatum
2015-11-27

Dina arbetsuppgifter
Som integrationssamordnare deltar du i arbetet med att samordna förvaltningens integrationsarbete. Denna tjänst är inriktad mot kommunens operativa integrationsarbete och mot att samordna frivilliginsatser. Tjänsten är placerad på den urbana hembygdsgården på Näsby. Du deltar i arbetet med att skapa en helhetsbild av integrationsarbetet och du har en förmåga att driva frågorna inom förvaltningen och tillsammans med våra samarbetspartners. Du förväntas delta i och även hålla i möten i syfte att samordna olika aktörers insatser. Du bidrar aktivt i frågor rörande Samhälls- och hälsoinformation.. I arbetet är omvärldsbevakning en central del för att förutse och planera våra insatser. Du har nära kontakt med andra aktörer inom integrationsarbetet i Kristianstad.

Vidare deltar du olika projekt och dess styrgrupper och arbetar för att integrera projekten i ordinarie verksamhet. Du kommer även att delta i arbetet med att ta fram statistik och rapporter avseende integrationsarbetet i Kristianstad.

Kvalifikation
Arbetet som integrationssamordnare kräver att du har en högskoleexamen som socionom, inom pedagogik eller hälsopedagogik och att du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat i en samordnande funktion t.ex. som projektledare, samordnare.

Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt med integrationsfrågor och det är meriterande om du har god kunskap om offentlig förvaltning.

Som person är du kommunikativ, förtroendeingivande och har lätt för att etablera nya kontakter och samarbeta med andra samtidigt som du är ensam i din roll och det kräver självständighet och ansvarstagande. Då arbetet till stor del bygger på kommunikation och dokumentation ska du behärska det svenska språket väl i både tal och skrift. B-körkort är ett krav då det kan bli aktuellt med bilresor i tjänsten.

Anställningsvillkor
Allm visstidsanställning, 100% med tillträde efter överenskommelse och med varaktighet tom december 2017.

För mer information, ta kontakt med
Pål Sander Verksamhetschef Utveckling och service 044-13 62 15
Lovisa Gentz Ahl, integrationssamordnare Utveckling och service, 0728-85 81 00

För facklig information, ta kontakt med
Gunilla Axelsson, TCO: 044 13 58 14
Andreas Jeppsson, SACO: 044 13 53 84

Sista ansökningsdatum
2015-12-17

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2549356

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: