Integrationssamordnare
Vallentuna kommun / Personaltjänstemannajobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Stockholm eller i
hela Sverige Vallentuna kommun är naturskönt beläget i nordöstra Storstockholm och har ca 32 000 invånare. I ett levande kulturlandskap erbjuder vi en attraktiv boende- och livsmiljö nära Stockholm, Arlanda och skärgården. Inflyttningstakten är hög och kommunen utvecklas snabbt.
Publiceringsdatum2015-09-16Dina arbetsuppgifterVi söker nu en integrationssamordnare som ska arbeta strategiskt med integrationsfrågor inom Vallentuna kommun.
Som integrationssamordnare kommer du att samarbeta med kommunens olika förvaltningar samt med externa myndigheter som exempelvis Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Migrationsverket.
Du förväntas även ha en nära dialog med medborgare, föreningar och lokala utvecklingsgrupper.
Uppdraget omfattar att:
Ta fram ett strategiskt program med mål och syfte om hur kommunen ska arbeta med integrationsfrågor.
Initiera, samordna, stödja och följa upp integrationsarbete inom den kommunala organisationen.
Förmedla information och kunskaper som bidrar till att skapa en helhetsförståelse kring kommunens flyktingmottagande och samlade integrationsarbete.
Etablera interna och externa nätverk, samt att vara en av kommunens representanter i nätverk och samarbeten gällande integration lokalt, regionalt samt nationellt.
Följa upp statistik gällande integration och informera inom organisationen.
Ansvara för uppföljning av arbetet och att årligen presentera arbetet för kommunstyrelsen.
Bevaka och följa utvecklingen inom sakområdet på nationell nivå.
Föreslå åtgärder och bereda/utreda ärenden inom området.
Arbeta med värdegrunds- och demokratifrågor.
BakgrundVi söker dig som har kunskap om, samt ett stort intresse för, strategiskt integrationsarbete. För att passa för tjänsten behöver du vara mål- och utvecklingsinriktad, idérik och trivas i en samordnande roll.
Du har högskoleexamen inom ett för tjänsten relevant område, och gärna erfarenhet av att arbeta med integrations-, migrations- eller etableringsfrågor.
Som person är du kvalitetsmedveten, analytisk och strategisk. Du är noggrann, uppmärksam och effektiv samt har lätt för att samarbeta.
Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och har god förmåga att presentera komplexa samband på ett kommunikativt sätt.
Vi ser även positivt på om du har kunskaper i andra språk än svenska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänstgöring kvällstid förekommer.
Tillträde planeras till 2016-01-04 eller enligt överenskommelse.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef
Vildana Zorlak på 08- 587 857 34 eller Emelie Hallin på 08-587 852 03.
Registrera din ansökan senast den 11 oktober 2015.
Intervjuer kan komma att hållas fortlöpande.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post.
Mer information och fackliga representanter hittar du på
www.vallentuna.se/ledigajobbVALLENTUNA KOMMUN SOM ARBETSGIVARE
I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVallentuna kommun
AdressVallentuna kommun
Tuna Torg 1
18686 Vallentuna
KontorsadressTuna Torg 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2437184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.