Integrationshandläggare
Tanums kommun / Personaltjänstemannajobb / Tanum
2017-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Integrationshandläggare" (publicerad 2024-01-29) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Tanum,
Strömstad,
Munkedal,
Sotenäs,
Dals-Ed eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tanums kommun i Tanum Tanums kommun, med sina cirka 12 500 invånare, är belägen i norra Bohuslän. Kommunen - ett Bohuslän i miniatyr - ligger mitt emellan Oslo och Göteborg. Längs vår kust finns många små semesterparadis. De mest kända är Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Kommunen kan erbjuda ett rikt kulturliv och våra naturresurser ger möjlighet till många fritidsaktiviteter. Vår historia har placerat Tanums hällristningar på världsarvslistan och kommunens utveckling utgår från en helhetssyn inom miljöområdet samt satsning på modern informationsteknologi.
Omsorgsförvaltningen söker en integrationshandläggare på 100%. Tjänsten är en visstidsanställning på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde efter överenskommelse.
Mottagnings- och utredningsavdelningen ansvarar för kommunens mottagande av flyktingar. Flyktingverksamheten består i huvudsak av mottagning av vuxna - enskilda eller familjer samt mottagning av ensamkommande barn. Inom mottagningen av vuxna arbetar en enhetschef, två integrationsassistenter och en integrationsutvecklare.
Publiceringsdatum2017-01-04Dina arbetsuppgifterSom integrationshandläggare arbetar du tillsammans med flyktingverksamhetens övriga personal i första hand med mottagandet av vuxna och barnfamiljer. Du kommer att ha i huvudsak ett administrativt inriktat arbete men kommer vid mottagande behöva hjälpa till i det praktiska arbetet och bland annat arbeta med att ordna bostäder, ge information, göra hembesök och hjälpa de nyanlända med olika vardagsfrågor. Du kommer även att samverka med socialtjänsten samt ha kontakt med övriga berörda förvaltningar och myndigheter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom flyktingverksamhet.
KvalifikationerDu ska ha lämplig universitetsutbildning, gärna med inriktning mot samhälls-/beteendevetenskaplig- eller pedagogisk utbildning. Du ska också ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, samt dokumentationsvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med nyanlända/flyktingar eller integrationsfrågor samt har en förståelse för komplexiteten i mötet mellan olika kulturer. Som person är du utvecklingsinriktad och har god förmåga till reflektion samt kan arbeta självständigt och har en god datorvana. Du har även en god samarbetsförmåga.
Dina formella meriter är viktiga, men din personliga lämplighet och samarbetsförmåga är av stor betydelse. Det är den samlade bilden av utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper som är avgörande.
Övrig informationKörkort erfordras. Månadslön och övriga anställningsförmåner enligt gällande kollektivavtal. Du är välkommen med frågor till enhetschef Fatjon Peci, tel.nr 0525-18373. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter 0525-180 00. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att nödvändiga beslut fattas. Vi vill ha din skriftliga ansökan med cv märkt med ref nr "392" senast 2017-01-23. Du kan ansöka via annonsen på
www.tanum.se/jobb. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Arbetsgivaren Tanums kommun
Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med mål-sättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-23
Ange följande referens när du ansöker: 392
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFatjon Peci (+46) 525-18373
FöretagTanums Kommun
AdressTanums Kommun
•
45781 Tanumshede
KontorsadressApoteksvägen 6, 45731 Tanumshede
Jobbnummer 3244887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.