Intäktscontroller med erfarenhet från fastighetsbranschen

Poolia Ekonomi AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en intäktscontroller med erfarenhet från fastighetsbranschen för ett längre uppdrag till ett stort fastighetsbolag i Stockholm.

Uppdraget beräknas starta omgående men senast första mars. Uppdraget skall pågå under cirka ett år.

Tjänsten är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan det att ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-01-21

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som intäktscontroller ingår att;

• Kontrollera hyresavtal samt hantera momsansökningar för fastigheter

• hantera ankomstregistrering och preliminärbokning av leverantörsfakturor

• hantera aviseringar av koncernens hyror och energi

• förvaltning och administration av fastighetssystemet FastNet och agera som systemadministratör

• administration av sharepointbaserat avtalssystem för hyres- och intäktsavtal, påminnelse-, ränte- och inkassobearbetningar

• sammanställa, rapportering och enklare analyser av intäkts- och fordringsinformation till ledning och affärsverksamhet.

Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du har en ekonomisk högskoleutbildning. Det är meriterande med en med civilekonomutbildning eller motsvarande. Det är även meriterande ifall du har läst på högskola gällande fastighet och förvaltning.

Vi ser att du har minst tre till fem års erfarenhet från en ekonomiavdelning samt är det ett krav med erfarenhet från fastighetsbranschen. Du skall ha goda kunskaper i Office-paketet, specifikt i Excel.

Kunskaper i FastNet, Visma Control och Visma DCE är meriterande. Du skall kunna kommunicera på svenska obehindrat och ha grundläggande kunskaper i engelska.

Som person är du utåtriktad, driven och engagerad. Vidare skall du vara noggrann, strukturerad och ha en god prioriteringsförmåga. Du skall även ha god samarbetsförmåga, vara självgående och tar gärna egna initiativ. Vidare är du prestigelös, lyhörd och ödmjuk. Samtidigt skall du våga ta beslut, kommunikativ och lösningsorienterad. Personlig lämplighet är av stor vikt.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
100 % Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 660698
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Asaad Amaya

Företag
Poolia Ekonomi AB

Adress
Poolia Ekonomi AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2628930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi AB: