Institutionssamordnare
Linköpings Universitet, Registrator / Speciallärarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings Universitet, Registrator i Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Dnr LIU-2010-01623
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier (ISV) är belägen i Norrköping och bedriver grundutbildning, forskarutbildning och forskning inom filosofisk och medicinsk fakultet samt inom utbildningsvetenskap. ISV är indelad i 4 avdelningar och totalt arbetar ca 240 anställda på institutionen. Teknisk/administrativ personal, 27 personer, organiseras i avdelningen för verksamhetsstöd (VS) men bedriver i förta hand sin verksamhet ute på de olika avdelningarna. Den här anställningen är i första hand knuten till avdelningen för Socialt arbete som är under uppbyggnad på ISV.
LINKÖPINGS UNIVERSITET
ledigförklarar en anställning som
Institutionssamordnare
Med placering vid Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier (ISV), Linköpings universitet, Campus Norrköping.
Arbetsuppgifter: Arbetet innefattar administrativt stöd till forskare inom avdelningen. Samordnaren skall administrera forskarnas forskningsprojekt vad gäller ansökningar, budget, avtal, ekonomiredovisning och uppföljning, rapportering och dokumentation.
Här ingår även bl.a. rese- och studieadministration för doktorander och övriga forskarstuderanden. Arbetet innebär dessutom andra vid avdelningen förekommande uppgifter t ex, hemsidor på webb, mötes- konferensstöd, inköp och viss ekonomihantering samt stöd i administrativa frågor gentemot avdelningens övriga medarbetare.
Kvalifikationer: Beteendevetenskaplig, samhällsvetenskaplig eller motsvarande på lägst gymnasienivå, gärna i kombination med högskolestudier eller motsvarande kompetens. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av forskningsadministration är meriterande och viss juridisk kompetens gällande avtalsskrivande är också önskvärt.
Praktisk erfarenhet av arbete i ekonomisystem och Office-paketet, primärt Excel och Word, samt i övrigt god datorvana och erfarenhet. Arbetet kräver egenskaper såsom ansvarstagande, servicekänsla och initiativkraft och vi ställer stor vikt vid förmågan till kommunikation och samarbete med andra människor i organisationen. En betydande del av arbetsuppgifterna består av ekonomiredovisning och uppföljning av tilldelade forskningsmedel varför vi bedömer erfarenhet av detta som meriterande för anställningen.
Kunskap och erfarenhet i framställning av hemsidor är också meriterande.
Lika villkor: Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Flertalet av institutionens administratörer är kvinnor därför ges manliga sökande företräde vid tillsättning av denna anställning, vid i huvudsak lika meriter i övrigt.
Publiceringsdatum2010-11-24KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-15
Din ansökan, märkt Dnr LIU-2010-01623
tillsammans med CV och samtliga handlingar Du önskar åberopa skall skickas till Linköpings universitet, Registrator, 581 83 LINKÖPING
Handlingar som skickas elektroniskt ska vara i word- eller pdf-format.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@liu.seKontaktAdministrativ chef Jan Andersson, Telefonnummer: 011-363071,
jan.andersson@liu.seAvdelningschef Socialt arbete, Maria Wolmesjö,Telefonnummer: 011-363267,
maria.wolmesjo@liu.seFacklig kontaktHåkan Johansson, SACO. Telefonnummer: 013-281059,
hakjo@kfu.liu.seIng-Britt Mattfolk, OFR/S. Telefonnummer: 013-281739,
ing-britt.mattfolk@liu.seFöretagLinköpings Universitet, Registrator
AdressLinköpings Universitet, Registrator
58183 LINKÖPING
KontaktuppgifterTelefonnummer: 013-281085
Jobbnummer 785714
Observera att sista ansökningsdag har passerat.