Inskrivningshandläggare, visstidsanställning
Lantmäteriet / Administratörsjobb / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eksjö,
Nässjö,
Ydre,
Vetlanda,
Kinda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Eksjö,
Vetlanda,
Jönköping,
Vaggeryd,
Hultsfred eller i
hela Sverige Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enheten i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings-och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.
Publiceringsdatum2015-11-27Dina arbetsuppgifterArbetet består av handläggning av ansökningar om lagfart och inteckningar samt inskrivning av nyttjanderätter och servitut m.m. Ärendemängden är stor och arbetet produktionsinriktat. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider. Du har kontakter med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Tjänsten är en allmän visstidsanställning t.o.m. 31 december 2016.
KvalifikationerDu har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t ex högskolekurser inom juridik eller mäkleri, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta. Kunskaper om civilrätt och fastighetsrätt liksom tidigare arbete från närliggande verksamhet som t ex bank, fastighetsmäklare eller annan statlig verksamhet värdesätts.
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det mycket viktigt att du har förmåga att samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt, samt förstå att vår uppgift är att producera ärenden så fort som möjligt och med rätt kvalitet. Nyckelord i vår förvaltning är laganda och eget driv.
Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och hanterar svenska i tal som i skrift. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Anne-Louise Sallergård, telefon 0381-66 26 55. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO Ulrika Nilsson, telefon 0381-66 26 73 och för ST inom Lantmäteriet, Linda Andréasson, telefon 0381-66 26 63. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se .
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.
Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-13
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2015/4508
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2550072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.