Insite Operative

Randstad AB Stockholm / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu en Insite TM Operative för ett spännande och utmanande uppdrag ute hos en välkänt produktionsföretag inom dryckesbranschen. Du kommer att vara anställd av Lönne Scandinavia men arbeta ute hos kund.

Tjänsten passar dig som har en stark drivkraft och initiativförmåga, som trivs att arbeta nära kunden och att inneha en nyckelroll med många kontaktytor. Dina viktigaste egenskaper är att du är proaktiv, prestigelös och gör det som krävs för att uppnå bästa möjliga resultat och service. Arbetsuppgifterna stäcker sig från inköp, drift och försäljning. Viktigt att du är en analytisk person som har lätt för att se optimeringsmöjligheter!

Publiceringsdatum
2014-03-04

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot, registrera och följa upp förfrågningar och säljorder i ERP systemet.
• Hantera frågor relaterade till lagertillgänglighet, prissättning, restorder och leveranser.
• Bygga och utveckla kundrelationen för att öka och bredda orderflödet och säkra fortsatt lojalitet.
• Styra och ansvara för inköp och påfyllning av kundunikt lager. Genomföra behovsanalyser och utvärdera efterfrågan.
• Kommunicera med nationella distributionscenter och leverantörer avseende produkttillgänglighet, priser och leveransfrågor.
• Säkerställa leverans av produkter i tid och i rätt kvantitet.
• Ansvara för godsmottagning, packning och skeppning. Hantera allmänt lagerunderhåll och skötsel.
• Bygga och upprätthålla god produktkunskap för att maximera kundbeställningar och erbjuda teknisk expertis och rådgivning.
• Aktivt arbeta med ständiga förbättringar, 5s och optimering av processer och rutiner.
• Driva kostnadsbesparingsprojekt och analyser för att möta uppsatta kundkrav.

Erfarenhet & Krav:

• Relevant universitets- eller högskoleutbildning. Lämpliga inriktningar är ingenjör, ekonomi eller inköp.
• Minst 3-5 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter inom försäljning, materialhantering/logistik och/eller distribution/MRO.
• Svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
• Inneha B-körkort.

Kompetens:

• Utmärkt förmåga att kunna utlysa optimeringsmöjligheter och kostnadsbesparingar.
• Utmärkta kommunikation och relationsbyggande färdigheter.
• Hög grad av initiativförmåga och självständigt arbete.
• Utmärkta datorkunskaper i Microsoft Office-program (Excel, Word och Outlook) samt erfarenhet av ERP-system.
• Teknisk kompetens.
• Förmåga att arbeta nära och effektivt med kundkontakter och ständigt sträva efter att leverera allra högsta nivån av kundservice.
• Dokumenterad erfarenhet från arbete i en säljdriven miljö.

 Personliga egenskaper:

• Driven.
• Självgående och initiativtagande.
• Relationsbyggande.
• God analytisk förmåga.

Om företaget
Lönne Scandinavia grundades 1949, och är idag den ledande nordiska leverantören av elektriska motorer, växlar, öppna transmissioner och frekvensomriktare. I Januari 2014 förvärvades Lönne av Brammer Plc som är Europas ledande distributör av industriellt underhåll, reparation och drift (MRO) produkter, har över 3,5 miljoner produkter och ett omfattande distributionsnät som levererar högkvalitativa tillförlitliga delar från världens ledande tillverkare. Brammer sysselsätter över 3500 personer i 16 länder i EU, vilket ger en stark lokal närvaro och förmåga att skapa mervärde för både stora som små kunder.

Brammer InsiteTM tillhandahåller personal ute hos kund för att ge råd om alla aspekter av MRO upphandling och kontinuerligt skapa värde genom aktiviteter som materialanskaffning, lagerhantering, teknisk rådgivning och identifiering av möjligheter till kostnadsbesparing.

Din ansökan:

Denna rekrytering sker i samarbete med Randstad Staffing. Du är välkommen att kontakta Emma Sundin för mer information om tjänsten på 0729- 88 90 56. Ansökan sker via www.randstad.se senast 31 mars 2014!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Sundin +46 729-889056

Företag
Randstad AB Stockholm

Adress
Randstad AB Stockholm
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
1797367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Stockholm: