Insamlingskoordinator

Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.

Göteborgs Stadsmission värnar om alla människors lika värde, oavsett livssituation.

Vi erbjuder akut hjälp och långsiktigt stöd för människor som lever i hemlöshet, fattigdom och social utsatthet.

En stor del av våra verksamheter är gåvofinansierade och möjliggörs tack vare bland annat generösa företag, privatpersoner, stiftelser och fonder. För att öka insamlingen och på så sätt möta de sociala utmaningar som samhället står inför idag, söker vi nu ytterligare en insamlingskoordinator till vår insamlingsavdelning!

OM OSS
Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor i vårt insamlings- och kommunikationsteam. Teamet ansvarar för volontärer, insamling från privatpersoner, företag, stiftelser och fonder samt för marknadsföring, opinionsbildning och kommunikation för alla verksamheter inom Göteborgs Stadsmission. Teamet består av specialister inom kommunikation, marknadsföring och försäljning.

OM TJÄNSTEN
Som insamlingskoordinator administrerar du gåvor från privatpersoner, företag och stiftelser/fonder. Du har en nyckelroll i att stärka relationen till våra viktiga givare och hjälper genom ditt arbete givaren att känna vilken skillnad hen gör vilket skapar engagemang och bygger lojalitet. Du arbetar via mail, telefon och sms med Göteborgs Stadsmissions givarservice och det register vi använder oss av.

Kort sagt handlar vår givarservice både om att värna om och utveckla relationen till våra fantastiska givare men också om ett strukturerat administrativt arbete.

Dina främsta arbetsuppgifter är:

- Daglig kontakt med våra givare på telefon och mejl.
- Ansvara för återkommande administrativa rutiner och förbättringar i vårt CRM system.
- Arbeta med förbättringar av vår service till våra privata givare och företagsvänner.
- Säkerställa att givarregistret håller hög kvalitet genom uppdateringar, registervård och statistik.
- Avstämningar med ekonomiavdelningen.
- Återkommande skicka ut brev och material till våra givare.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är en noggrann och effektiv administratör med förmåga att hantera administrativa arbetsuppgifter på ett strukturerat och organiserat sätt. Vidare har du vana vid att arbeta i datorsystem och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är intresserad av att förstå hur vi kan hjälpa våra givare att känna att de verkligen är med och bidrar till vår vision om ett mänskligare samhälle för alla.

- Du anpassar din kommunikation till olika givare - du är lyhörd för vilken information varje givare är intresserad av
- Du är van vid administrativa arbetsuppgifter
- Du ser lösningar och möjlighet till effektiviseringar i det administrativa arbetet
- Du är strukturerad och noggrann och arbetar självständigt

Publiceringsdatum
2024-04-30

Erfarenhet och utbildning
- Erfarenhet av koordinatorroll, administration eller kundservice
- Erfarenhet av att ha arbetat i ett CRM-system är meriterande
- Erfarenhet och/eller intresse av insamlingsbranschen
- YH-utbildning inom marknad, projektledning, kundservice och/eller administration eller annat som kan bedömas likvärdigt
- Goda kunskaper i Officepaketet

Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här: https://www.stadsmissionen.org/om-oss/var-vardegrund/

PRAKTISK INFORMATION
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, och kan beroende på din erfarenhet komma att inledas med provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.

Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission?

Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/

Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/

Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission

Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/

Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/27".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr (org.nr 556746-3038)

Arbetsplats
Göteborgs Stadsmission

Kontakt
Jennie Elheim, Insamlingschef
031-7553614

Jobbnummer
8650178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr: