Insamlingschef
Aktiva Synskadade / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktiva Synskadade i Stockholm Riksföreningen Aktiva Synskadade bildades 1969 och har som syfte att erbjuda våra drygt 450 medlemmar en aktiv fritid. Föreningen bedriver ett aktivt friluftsliv på de egna gårdarna vid Mälaren, samt arrangerar löpande aktiviteter såväl i Sverige såsom skidresor och återkommande resor till utlandet. Att bedriva meningsfull och allsidig fritidsverksamhet, som idag inte bara vänder sig till synskadade barn och ungdomar utan även till deras föräldrar, syskon och kamrater. Alla föreningens aktiviteter finansieras genom egen bedriven försäljningsverksamhet ifrån Stockholm och Götebeorg. Föreningen har 90-konto. Sedan starten 1969 har föreningen utvecklats och stadigt fått ökade intäkter vilket har möjliggjort ett allsidigt och rikt utbud av aktiviteter. Under de senaste året har styrelsen arbetat intensivt med att tydliggöra roller, rapportering och delegationsordning inom föreningen.
Din huvuduppgift är att implementera de mål och visioner som styrelsen formulerar. Som insamlingschef har du ansvar för övergripande planering, ledning och samordning av försäljningsverksamheten i Stockholm och Göteborg. Insamlingschefen ansvarar för juridiska frågor och utvecklingsfrågor avseende organisation, administration, ekonomi, personal och IT-frågor. Du är föredragande i styrelsen där du förbereder beslutsunderlag till styrelsen och du har det direkta personalansvaret för säljare, administrativ personal samt vår kanslist. Föreningen befinner sig mitt i ett omstruktureringsarbete där vi bland annat implementerar ett nytt sälj- och ekonomisystem och några av dina utmaningar i närtid kommer att vara att: -se till att föreningens kansli och insamlingsverksamhet bedrivs på ett modernt, kostnadseffektivt och framåtsträvande sätt. -säkerställa driften av vårt nya sälj- (Loxysoft) ekonomisystem Hogia och vägleda säljarna så att de på ett effektivt sätt kan komma igång och använda det nya systemet. -implementera nya insamlingsformer som komplement och alternativ till den traditionella telemarketing som i dagsläget är föreningens huvudsakliga inkomstkälla.
Kvalifiktaioner:
• akademisk examen inom juridik/ekonomi/förvaltning eller motsvarande
• dokumenterad chefserfarenhet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• du har ett förhållningssätt som bidrar till att medarbetare utvecklas och stärks i sitt uppdrag.
Riksföreningen Aktiva Synskadade har en stark värdegrund som är bärande för det som sker inom föreningen. Det finns ett stort engagemang, många eldsjälar och duktiga entreprenörer inom föreningen. Som vår nya insamlingschef är det därför ett plus om du har tidigare erfarenhet att ha arbetat i en komplex eller politiskt styrd organisation. Erfarenhet av Hogia alternativt Fortnox, marknadsföring, försäljning och insamlingsverksamhet är mycket meriterande då föreningen står inför stora utmaningar när det gäller att förnya försäljningsverksamheten. Om du dessutom har erfarenhet av proaktivt arbetsmiljöarbete så är det en extra merit. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och tjänsten kräver att du har god sammarbetsförmåga på alla nivåer inom organisationen. I dag sker bokföring och löneutbetalningar i Hogia men vid årsskiftet är ett byte till Fortnox planerat och skall integreras med säljsystemet Loxysoft.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta styrelsens vice ordförande Mattias Carlshamre på telefon 070-844 24 70 eller styrelseledamoten Sam Motazedi på tel 070-740 01 13. För mer information om föreningen se vår hemsida eller kontakta vårt kansli på telefon 08-744 15 93 som gärna svarar på frågor.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
I tjänsten ingår resor till Göteborgskontoret samt att visst kvälls- och helgarbete kan förekomma i samband med styrelsemöten och funktionärsträffar
Publiceringsdatum2016-09-05TillträdeSnarast
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@aktivasynskadade.orgKontaktStyrelseledamot Sam Motazedi
sam@alpstigen.com0707400113
FöretagAktiva Synskadade
AdressAktiva Synskadade
Box 42 122
12615 STOCKHOLM
KontorsadressVretenborgsvägen 28
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7441593
Faxnummer: 08-6582196
E-postadress:
jobb@aktivasynskadade.org Jobbnummer 3030440
Observera att sista ansökningsdag har passerat.