Insamlare till Göteborgs Stadmission

Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.

OM OSS
Göteborgs Stadsmission möter varje dag människor som inte har råd med de mest basala sakerna som mat eller hygienartiklar, som saknar en dörr att stänga om sig eller som kämpar med att ta sig ur ett beroende.

Vi erbjuder akuta insatser så som utdelning av matkassar, blöjor och kläder men vi ordnar också aktiviteter och ger kvalificerat stöd till våra besökare deras väg ur fattigdom, hemlöshet och utsatthet.

En stor del av vår verksamhet är gåvofinansierad och möjliggörs tack vare bland annat privatpersoner, stiftelser, fonder och inte minst: lokala företag. Vi ser att det finns ett stort engagemang från företag att vara med och bidra till ett bättre samhälle. Och vi tror att när näringslivet sluter upp för att stötta lokalsamhället kan vi se stora och viktiga förändringar.

Det är här vi behöver dig. Kanske jobbar du som säljare idag, men är intresserad av vad det innebär att jobba med insamling?

OM TJÄNSTEN
Som insamlare är du en viktig del i att säkra vår finansiering genom bidrag från företag i Göteborgsregionen. Vår insamlingsstrategi utgör grunden för ditt arbete och du arbetar aktivt mot företag både genom kampanjer och personliga möten. Du arbetar nära insamlingsansvarig för företagsinsamlingen som är ytterst ansvarig att målen i budgeten uppnås. Ditt fokus kommer främst ligga på att upprätthålla relationer med befintliga företag och att hitta nya företagsvänner, medan insamlingsansvarig primärt arbetar med våra partnerföretag.

Dina främsta arbetsuppgifter är:

- Operativt sälj- och lojalitetsarbete för att nå uppsatta intäktsmål
- Bearbetning genom kampanjer
- Arbeta med externa parter såsom TM-byrå
- Koordinera insamlingsevent och aktiviteter med företagsvänner
- Arbeta med givarvård, marknadsföringsmaterial och återrapportering till befintliga och nya företagsvänner
- Planera och ta fram kampanjer mot företag (i samarbete med insamlingsansvarig och kommunikationsavdelning)
- Omvärldsbevaka insamlingsmarknaden gällande företag
- Vid behov stötta insamlings-och kommunikationsavdelningen med andra arbetsuppgifter

Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor i vårt insamlings- och kommunikationsteam. Teamet ansvarar för volontärer, insamling från privatpersoner, företag och stiftelser och fonder samt för marknadsföring, opinionsbildning och kommunikation för Göteborgs Stadsmission. Teamet består av specialister inom kommunikation, marknadsföring och försäljning.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som brinner för att engagera och aktivera det lokala näringslivet i Västsverige.

- Du är duktig på att skapa bra relationer och har förmåga att inspirera vid säljmöten
- Du har en god kommunikativ förmåga och kan anpassa ditt budskap efter mottagaren
- Du arbetar självständigt, tar egna initiativ och arbetar strukturerat mot dina mål
- Du har god administrativ förmåga
- Du är en utpräglad lagspelare som är bra på att samverka med olika funktioner inom vår organisation
- Du har ett särskilt intresse för sociala frågor och drivs av att skapa förändring

För att vara aktuell för tjänsten ska du också ha:

- Akademisk utbildning eller YH-utbildning inom marknad, sälj, projektledning, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
- Goda kunskaper i Officepaketet
- God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet från B2B-försäljning och massbearbetning, insamlingsarbete, CSR och/eller sponsring, och erfarenhet av att ha arbetat i ett CRM-system eller på en kommunikationsavdelning.

PRAKTISK INFORMATION
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% främst dagtid. Beroende på din erfarenhet, kan provanställning komma att tillämpas. Vid större kampanjperioder och event innefattar tjänsten cirka 5 ggr per år helg- och kvällsarbete.

Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.

Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission?

Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/

Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/

Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission

Instagram: @gbgstadsmission, @stadsmissionenssecondhand_gbg, @restaurangsvinn.

Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.



Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ersättning
Fast månads- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/28".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr (org.nr 556746-3038)

Arbetsplats
Göteborgs Stadsmission

Kontakt
Jennie Elheim, insamlingschef
031-7553614

Jobbnummer
7676895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr: