Innesäljare till ledande Microsoft Dynamics NAV partner

Optimum Human Resources AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Optimum Human Resources AB i Stockholm, Sundbyberg, Täby, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

COSMO CONSULT har ett unikt erbjudande kring Microsofts affärssystem Dynamics NAV som kompletteras med egna unika certifierade bransch-och tilläggslösningar samt Microsofts utbud kring Office365. COSMO CONSULT är Microsofts största NAV partner i Europa. Vi har sedan starten för 10 år sedan utvecklat en stark position på den svenska marknaden inom Microsoft Dynamics NAV och är idag 60 personer.

Microsoft Dynamics NAV har ett starkt momentum på marknaden. COSMO CONSULT har en tydlig tillväxtstrategi och vi ser prospektering som en viktig del i tillväxtstrategin. Därför bygger vi nu upp en Innesälj-funktion, som blir en viktig del av vårt sälj-och marknadsteam. Vi sitter på 18.e våningen i DN-skrapan, med en fantastisk utsikt över hela Stockholm.

Vi söker dig som älskar att ha mycket kundkontakter!

Som Innesäljare ansvarar du för att bearbeta och kontakta utvalda företag i prioriterade branscher och boka möten för behovsanalys tillsammans med våra säljare. En del av ditt arbete innefattar även uppföljning av marknadskampanjer mot existerande kunder för att utvärdera och analysera effekten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med våra säljare och ingår i vårt sälj-och marknadsteam.

Dina främsta arbetsuppgifter är att:

• Kvalificera och bearbeta leads

• Följa upp och analysera resultat av marknadskampanjer och webinarium

• Uppdatera och sammanställa kundinformation som du förmedlar till säljteamet

• Licensadministration

För att lyckas i rollen som Innesäljare tror vi att du:

• Har minst 1-2 års erfarenhet från B2B försäljning och är bekväm med att använda telefonen som främsta arbetsverktyg.

• Har en övergripande förståelse för systemlösningar och konsultverksamhet samt är bekant med förekommande generella termer och begrepp.

• Är målmedveten och har ett starkt eget driv.

• Är positiv och förtroendeingivande med förmågan att bygga och bibehålla goda kundrelationer.

• Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Tyska är meriterande men ej ett krav.

• Trivs i en omgivning med ständig utveckling.

• Har erfarenhet av att arbeta med säljadministrativa system (CRM) och goda kunskaper i MS Office.

Framgångsfaktorer

För att lyckas i rollen har du förmågan att snabbt förstå hur vårt kunderbjudande och kunders olika behov skapar affärsmöjligheter för COSMO CONSULT.

Placeringsort: Stockholm - DN-skrapan

Anställningsform: Tillsvidareanställning alternativt som underkonsult

Omfattning: 80-100%

Lönemodell: Fast lön och provision

Ansök till: jobs.sweden@cosmoconsult.com  

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan snarast dock senast 31:e oktober.

Publiceringsdatum
2016-10-13

Övrig information
Frågor? Kontakta Johan Krantz 08-799 86 83 Marknadsansvarig COSMO CONSULT

Sökord: Innesäljare, Prospectering, Telemarketing, Mötesbokning, CRM

Varaktighet, arbetstid
Deltid 80-100[pr] -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Optimum Human Resources AB

Adress
Optimum Human Resources AB
SVARTMANGATAN 16
11129 Stockholm

Kontorsadress
SVARTMANGATAN 16

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3103860

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Optimum Human Resources AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Optimum Human Resources AB: