Innesäljare till Colly Flowtech AB

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-02-14

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Colly Flowtech har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Colly Flowtech en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att
testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
Colly Flowtech ingår i börsnoterade Indutrade AB. Indutrade består av mer än 200 företag som producerar och/eller säljer industriprodukter med en omsättning på ca 20 miljarder kronor per år. Colly Flowtech är ett företag som tillhandahåller heltäckande program av pumpar, slangar, snabbkopplingar, ventiler, rostfria rör och rördelar till kunder inom industrin i Sverige. Huvudkontoret är för närvarande placerat i Kista i Stockholm där de även har en serviceverkstad men de förväntas flytta kontoret till Sankt Eriksgatan i centrala Stockholm i oktober dit även du tillhör. Colly Flowtech finns därutöver på sju olika orter i Sverige med bland annat en metallfabrik i Kolbäck, pumptillverkning i Jönköping och teknisk support lokalt från Eslöv i Skåne till Umeå i Norrland.

Colly Flowtech har gjort en stark resa sedan de grundades 2008, då de vuxit från 8 miljoner i omsättning till 260 miljoner 2022. Därtill har de också vuxit i antalet anställda och är idag 50 medarbetare. Colly Flowtech söker nu nya medarbetare som ska vara med på den fortsatta framgångsresan där du tillhör en nyckelfunktion i att säkerställa hög kvalité och kundnöjdhet vilket även är centralt för hela företaget och något som genomsyrar företagskulturen. Utöver hög kvalitet och professionalism är kulturen avslappnad och prestigelös med mycket glädje, humor och gemenskap.

Dina arbetsuppgifter
Som innesäljare med tekniskt innehåll på Colly Flowtech krävs det att du trivs i en kommunikativ och administrativ roll då du arbetar med båda delar. Du har kundkontakt med befintliga kunder och leverantörer men samarbetar även tätt tillsammans med utesäljarna och övriga kollegor inom området och således ställs det högra krav på din serviceförmåga. I rollen och ditt dagliga arbete ingår att arbeta med ordermottagning, offerthantering, viss projektrelaterat inköp samt övrig administration som hör rollen till. Du är ofta delaktig i hela flödet från offert till order och leverans. I rollen ingår även att beröra samtliga delar i inköpsprocessen där du gör inköp för att säkra driften i verksamheten. Du arbetar även kontinuerligt med att säkerställa att systemen innehar rätt data för att processerna ska fungera effektivt vilket bland annat innebär att du lägger in och uppdaterar artiklar, underhåller kundregister med kontaktinformation och uppmärksammar samt aviserar om onormala prismarginaler. Slutligen ansvarar du över att skapa hög kundnöjdhet och leverera kvalitativ och effektiv service.

Dina primära arbetsuppgifter är,

• Offerthantering, fakturaunderlag, ordermottagning, reklamationer, och leveransbevakning
• Övriga administrativa arbetsuppgifter och daglig dokumentation
• Kontakt med såväl kunder som leverantörer och kollegor där du bistår med informationsutbyte och support
• Du säkerställer kvalité och effektivitet i orderflödet
• Projektrelaterat inköp

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, med fördel tekniskt inriktad
• God dator- och systemvana, meriterande med erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Obehindrad svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Meriterande med erfarenhet i en roll som ordermottagare, teknisk innesäljare/inköpare, administrativ kundservice alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att ge kunderna förstklassig service. Du sätter alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. Du anstränger dig för att leverera lösningar genom att jobba rådgivande i kontakten med kunderna, och du ser alltid till att göra det lilla extra. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Vidare är du flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag. Därtill gillar du att jobba i en dynamisk organisation och har inga problem att skifta prioriteringar.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm, Sankt Eriksgatan 121
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Emma Dellerbjörk
emma.dellerbjork@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7445370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: