Innesäljare med samordningsansvar - Försäljning - Butikssäljarjobb i Göteborg
Innesäljare med samordningsansvar
Försäljning / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Försäljning i Göteborg

GöteborgsOperans vision - ett av norra Europas ledande operahus.

Ett modernt och nytänkande operahus som kännetecknas av professionalism och engagemang. Vi arbetar med en bred repertoar av opera, dans och musikal och är en viktig aktör i regionens utveckling. GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen med ca 500 årsanställda. Totalt ges på Stora och Lilla scenen samt i regionen ca 400 föreställningar per år för ca 225 000 besökare. Vi omsätter ca 450 miljoner kronor där ca 25 % är egenfinansiering. GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med ungefär lika många kvinnor som män anställda.

Innesäljare med samordningsansvar

Som innesäljare med samordningsansvar hos oss har du ansvar för den direkta försäljningen av föreställningsbiljetter och GöteborgsOperans övriga produkter samt tillhörande administration. Du verkställer arbetsuppgifter inom försäljningsavdelningen utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer. Du har ett stort eget ansvar att söka och ta reda på information i de system som råder för att kunna utföra ditt arbete.

Som innesäljare möter du kunden i kassan, på telefon och via andra digitala kommunikationskanaler såsom e-post, chatt, facebook etc. Därför är det av stor vikt att du med ett trevligt bemötande och med hög kunskap ger våra kunder en bra rådgivning som leder till att kunden väljer GöteborgsOperan som kulturarrangemang. Att utifrån från en god kunskap om vår repertoar kunna på ett effektivt och tydligt sätt erbjuda och sälja rätt produkt till kunden.

I din roll som samordnare ansvarar du för att rutiner efterlevs, uppdateras och förankras. Du ansvarar för att scheman kommer ut i tid och är korrekta. Du är den som samlar in frågor som behöver bearbetas och svaras på. Du är den som driver förbättringsarbetet och stämmer av medarbetarnas olika betingsuppgifter. Du har regelbundna avstämningar med försäljningschefen.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Sälja föreställningsbiljetter och produkter över disk, telefon och epost samt administrera köpet genom vårt biljettsystem.
- Ha dialog med kunder online och offline och säkerställa att vi har en hög avslutningsgrad på ärendena.
- Sköta administrativa uppgifter i biljettsystemet.
- Delta i ålagda möten och forum i verksamheten, där du bidrar med erfarenhet, kreativitet och kunskap i sakfrågor.
- Sköta den administrativa delen av våra utskick av biljetter, program och andra produkter.
- Samordning av innesäljargruppen.

Publiceringsdatum
2018-05-16

Kvalifikationer
- Krav på goda kunskaper i officepaketet framför allt excel och word.
- Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
- Goda kunskaper i biljettsystem.

Erfarenhet av:

- Stor erfarenhet att jobba med kunder i olika media och över disk.
- Du som innesäljare arbetar i en digital miljö därför måste du bl a förstå och kunna jobba med erbjudanden via web och facebook som är våra största kanaler.
- Erfarenhet av att utföra ändringar i biljettsystem.

Meriterande:

- Kampanjhantering i Facebook
- Erfarenhet av Artsvision

Som person

Som person är du initiativrik, noggrann och stresstålig. Du har en tydlig inställning att vilja sälja och alltid bidra i avdelningens säljaktiviteter. Du är nyfiken och söker information i våra system för att kunna jobba självständigt och proaktivt. Du är duktig på att göra en behovsanalys för att ge kunden snabb service och ett trevligt och professionellt bemötande. Att följa överenskommelser och rutiner är en självklarhet. Du tycker om att samarbeta med både dina närmaste kollegor men också med andra funktioner inom verksamheten. Du är mån om ett gott arbetsklimat och är prestigelös. Du skall vilja hjälpa andra att lyckas.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbete under helger och kvällar förekommer.

GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 27 augusti 2018 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-30
Ange följande referens när du ansöker: 2018/12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Björn Andersson, Försäljningschef 031-108026
Anna Holm, HR-specialist 031-108071

Företag
Försäljning

Adress
Försäljning
Christina Nilssons Gata
41104 Göteborg

Kontorsadress
Christina Nilssons Gata

Jobbnummer
4147483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäljning: