Innesäljare / Customer Service till Häfele

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Jönköping, Habo, Mullsjö, Nässjö, Ulricehamn eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-02-09

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Häfele på ett vikariat som sträcker sig i 12 månader. Efter denna period finns goda möjligheter till fortsatt jobb efteråt.

Om företaget
Häfele grundades 1923 i Tyskland och är idag ett ledande globalt företag inom multifunktionella inredningslösningar - främst beslagsteknik, belysning och elektroniska låssystem. Häfele levererar till möbel- och köksinredningsindustrin, detaljhandeln och inredningstillverkare i fler än 150 länder och fungerar som stöd till arkitekter och entreprenörer i olika byggnads- och inredningsprojekt.

Företaget har 6 fabriker, närmare 8000 medarbetare världen över och omsätter totalt cirka 18 miljarder SEK. Verksamheten i Sverige och Norge hanteras från kontoret i Jönköping med direkt anslutning till huvudkontoret i Tyskland. Häfele levererar till sina svenska och norska kunder direkt från sitt lager i Tyskland.

Hos Häfele får du fördelarna så som möjligheten att påverka samt bli en del av en härlig gemenskap. Tillsammans med teamet får du möjlighet att utveckla Häfele Sverige till nya nivåer.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som innesäljare arbetar du med att bygga upp och bevara relationen med Häfeles kunder. Du har kontakt med kunder via telefon och e-mail och stöttar dem i ärenden gällande order, leveranser, offerter och projekt. Du har också kontakt med fraktbolag samt administrerar information i affärssystemet.

I rollen ansvarar du även för att stötta kunden i tekniska frågor. Du agerar spindeln i nätet och säkerställer att kunderna får snabb och professionell hjälp. Du tillhör ett team som består av fem innesäljare och fem utesäljare. Därtill bistår du säljarna med hantering av administrativa uppgifter såsom förberedelser av offerter, prisunderlag med mera. Ni arbetar tätt tillsammans för att säkerställa bästa möjliga service gentemot kund.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet av sälj och/eller kundservice
• Tekniskt intresse
• God systemvana
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska
• Meriterande: du är flerspråkig (tyska, norska)

För att trivas i rollen tror vi att du är en person som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är en praktisk och entreprenöriell person som får saker gjorda och lämnar inget åt slumpen eller till ett senare tillfälle. Du är handlingskraftig och ser lösningar framför hinder i ditt arbete. Du tycker om att ha tempo och när det under perioder blir stressigt, har du förmågan att behålla lugnet, prioritera rätt och fortsätta arbeta strukturerat.

Vidare har du ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus, återkopplar kontinuerligt och anstränger dig för att leverera lösningar. Du ställer alltid upp för att stötta andra, kund som kollega, vare sig det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: innesäljare, customer service, kundtjänst, kundservice, service, kund, sälj, försäljning, order, offert, administration, affärssystem, inredningsbranschen, inredningslösningar, interior design, beslagsteknik, belysningsteknik, internationellt, rekrytering, heltid, vikariat, Häfele, Jönköping

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Anela Brandic
anela.brandic@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6328102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: