Innesäljare / Administrativ Orderkoordinator

Scandinavian Crusher Partner AB / Säljarjobb / Staffanstorp
2025-11-14


Visa alla säljarjobb i Staffanstorp, Lund, Burlöv, Lomma, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandinavian Crusher Partner AB i Staffanstorp, Sjöbo eller i hela Sverige

Scandinavian Crusher Partner är ett expansivt och entreprenörsdrivet bolag med starka rötter inom bygg-, gruv- och krossindustrin. Med kunder som LKAB, Boliden, Skanska, NCC och Peab levererar vi lösningar och produkter som håller högteknisk standard och bidrar till effektiv produktion i tuffa miljöer.
Vi på SCP söker till vår expansiva verksamhet i Staffanstorp
Innesäljare / Administrativ Orderkoordinator med flytande tyska

Publiceringsdatum
2025-11-14

Om tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta som innesäljare mot vår tyska och österrikiska marknad. Rollen kombinerar försäljning med administrativa uppgifter där noggrannhet, struktur och tempo är avgörande.
Tjänsten är bred och omfattar orderhantering, sälj, inköp och kundkontakt. Du blir vår tysktalande resurs i teamet med fokus på kommunikation och leveransprecision. Som innesäljare ansvarar du för att hantera order främst på tyska, uppdatera system och säkerställa ett smidigt flöde i den dagliga verksamheten. Arbetet innebär nära samarbete med både kollegor och kunder, vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga och känsla för ordning.
Dina arbetsuppgifter
Hantera orderadministration, mötesbokningar och fakturor
Arbeta som innesäljare samt ge support till vår tyska försäljningsorganisation
Leveransbevakning och uppföljning
Artikelhantering och uppdatering av produktinformation i system
Bearbeta artikeldata i Excel och webbplattformar
Besvara kundärenden via e-post och telefon (beställningar, returer, leveranser)
Delta i process- och förbättringsarbete
Boka transporter och ta emot gods

Vi söker dig som
Är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer
Har erfarenhet av försäljning och kundkontakt
Har erfarenhet av affärssystem (meriterande: Pyramid)
Har god systemvana och erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Har grundläggande kunskaper i Excel
Är serviceinriktad, flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i team
Har ett tekniskt intresse (meriterande)

Krav
Flytande kunskaper i tyska (tal och skrift)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Erfarenhet av arbete i affärssystem
Förståelse för inköp, tull, frakter och momsberäkningar

Vi erbjuder
En varierad och utvecklande roll i ett företag som värdesätter engagemang, samarbete och långsiktiga kundrelationer. Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i nya rutiner och trivs när det är mycket på gång. Du har en naturlig känsla för service, gillar att skapa ordning och tycker om när detaljerna faller på plats.
Vi erbjuder marknadsmässig lön.
Ansökan: Välkommen med din ansökan senast 2025-12-31. Vi intervjuar löpande, vilket innebär att annonsen kan komma att tas bort tidigare. Mejla din ansökan till maria@scpartner.se ange i ämnesraden Innesälj.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-31
E-post: maria@scpartner.se

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandinavian Crusher Partner AB (org.nr 556824-4882)

Jobbnummer
9605496

Prenumerera på jobb från Scandinavian Crusher Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandinavian Crusher Partner AB: