Innesäljare
Optidev AB / Säljarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Optidev AB i Borås,
Göteborg eller i
hela Sverige Rollen
Som innesäljare på Optidev jobbar du bland annat med att öka och utveckla försäljningen av våra produkter, med kundbearbetning och med uppföljning samt som stöd till våra säljare. Du bygger goda relationer med våra kunder och återförsäljare genom att på ett professionellt sätt erbjuda rätt anpassad lösning, produkt och service.
Din roll kommer att vara väldigt varierande där du har nära kontakt med såväl kund som interna resurser. Som innesäljare på Optidev har du ett nära samarbete med våra säljare. Tillsammans ser ni till att ge våra kunder den bästa kundupplevelsen genom hög servicegrad, proffesionellt bemötande och en tydlig säljprocess. Du ansvarar för egen kundkrets med bland annat orderläggning, avtalsupplägg och kundadministration.
Du ingår i teamet Sales Fullfilllment som hör till vår säljorganisation. Det finns stora möjligheter att utvecklas i rollen och sätta sin egen prägel. På Optidev är vi noga med att lyfta fram våra anställdas starka sidor och ge möjlighet att utvecklas inom dessa.
De här har du med dig
Vi ser gärna att du är en teknisk, ambitiös, flexibel och serviceinriktad person som gillar att arbeta med människor. Du trivs med att arbeta självständigt men också tillsammans med teamet. Du har en positiv attityd och engagemang inför nya arbetsuppgifter, samtidigt som du har en förmåga att strukturera upp och planera ditt arbete. Ditt kundbemötande är proffsigt men prestigelöst. Du trivs med att skapa och underhålla dina kundrelationer.
Det är meriterande om du har arbetat i en administrativ roll tidigare. Du har ett starkt teknikintresse och gillar att sätta dig in i kunden lösningar och behov av våra produkter.
Att du har erfarenhet av försäljning tror vi är en förutsättning. Vi ser att du har en förståelse för kundens affär och resan från ett kundbehov till leverans. Du har
• Tekniskt intresse
• Datavana, gärna Navision och CRM Dynamics
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• God förståelse för norska och danska
Hur kan du passa in?
Vi ser att du vågar ta ansvar utifrån din roll, men också att du vågar ta ett extra steg utanför givna ramar om det är för vårt bästa. För att du ska kunna göra det ser vi till att vi har högt i tak. I gengäld har du en hög grad av ansvarsförmåga och du kan leda dig själv.
Att du vågar ta beslut innebär också att du är lösningsfokuserad, att du har driv och nyfikenhet att tänka i nya lösningar samt att du har förmåga att ta hjälp av andra för att hitta den bästa lösningen. Vi uppmuntrar dig till att våga prioritera, vara flexibel och ändra riktning vid behov. En Optidevare ska alltid kunna påverka sin egen vardag genom att bli lyssnad till, bekräftad, utvecklad och känna sig delaktig i det som sker på bolaget.
Vi erbjuder en av Sveriges bästa arbetsplatser. På Optidev värnar vi om våra medarbetare och jobbar ständigt med att utveckla vår arbetsplats. Som ett bevis på detta blev vi utnämnda till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2019.
Välkommen
Välkommen med din ansökan till ett framgångsrikt företag med fokus på mobila lösningar i framkant. Sista datum för ansökan är den 25 mars 2020. För frågor kan du kontakta Teamlead Therese Nirvander på
therese.nirvander@optidev.se, 070-867 69 28 eller HR-chef Marje Langseth Seimre på
marje.langseth@optidev.se, 0721-73 11 11.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-03-12ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOptidev AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Optidev AB (org.nr 556405-0770),
http://www.optidev.se Arbetsplats Optidev
Jobbnummer 5147175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.