Innehållsproducent

Unicef Sverige / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unicef Sverige i Stockholm, Danderyd, Täby, Uppsala, Nacka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-04-13

Om företaget
UNICEF, FN:s barnfond arbetar för att göra barnkonventionen till verklighet för alla barn. Som en av världens ledande barnrättsorganisationer levererar UNICEF i samarbete med partners mer rent vatten, livräddande mat och näring, vaccin, utbildning och skydd från våld än någon annan humanitär organisation. På mandat från FN arbetar UNICEF i 190 länder både i katastrofer och långsiktigt för att säkra barns rättigheter och bygga en bättre framtid.

UNICEF Sverige är en av 33 nationalkommittéer till UNICEF. Vi arbetar med att påverka beslutsfattare och makthavare, sprida kunskap och utbilda samt samla in pengar, för en varaktig förändring och hållbar utveckling för barn - i Sverige och globalt. Vi arbetar i partnerskap med regeringen, regioner och kommuner, myndigheter, näringsliv och civilsamhället. Genom att samverka, påverka och mobilisera resurser skapar vi resultat för och tillsammans med barn och unga.

Vi söker nu en Innehållsproducent till Kommunikationsavdelningen.

Du kommer att jobba med att skapa texter för digitala kanaler såväl som postala utskick, redigera film i Premiere Pro och vara delaktig i det kreativa arbetet när vi tar fram kampanjer för olika kanaler. I rollen som Innehållsproducent ansvarar du för att ta fram kommunikationskoncept, skriva artiklar, ta fram rörligt innehåll, inlägg och texter samt producera textinnehåll. Du fungerar också som kommunikativt bollplank till övriga organisationen. Med hjälp av din kreativa förmåga och din skicklighet i att formulera budskap bidrar du till att stärka UNICEFs varumärke och lojalitet. I ditt uppdrag ingår det att kunna anpassa dina texter och filmer till situation och målgrupp för att fånga läsarens/tittarens intresse och skapa önskad effekt.

Om rollen

Ansvarig för att skapa såväl text som rörligt innehåll som ökar engagemang i UNICEF Sveriges olika kanaler

Ansvarig för copy kopplat till kampanjer och aktiveringar

Säkerställa att UNICEF Sveriges goda ton i text efterföljs i alla kanaler

Projektleda olika kommunikationsprojekt vi behov

Goda kunskaper inom projektarbete

God samarbetsförmåga

Skicklig skribent

Optimera kampanjupplägg och innehåll baserat på analyser och resultatdelning

Vi söker dig som har:

Goda kunskaper inom Adobe produkterna (Photoshop, Premiere pro, After Effect, Google Analytics eller liknande analysverktyg

etc.

Erfarenhet av digital marknadsföring

Erfarenhet av att producera för "digital konvertering"

Goda kunskaper i engelska och svenska

Som person är du:

Du är en en god skribent och är nyfiken, driven och intresserad av marknadsföring, kommunikation och optimering

Du är positiv och har en förmåga att anpassa dig i en snabb och föränderlig miljö

Det är viktigt för oss att du är driven, snabb och kreativ. Du är en görare och en utförare och trivs med att se snabba resultat.

Du är lösningsfokuserad och noggrann

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper

Erfarenhet och utbildning
Högskoleutbildning inom journalistik, marknadsföring, kommunikation eller

motsvarande

Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete.

Kontakt & ansökan

Sök redan idag! Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Senaste ansökningsdag är den XXXXXX

UNICEF Sverige arbetar med aktivt medarbetarskap- Det går ut på att skapa en organisation och en företagskultur där medarbetarna kan ta initiativ och agera på ett självständigt sätt.

Unicefs ledarskap är värderingsbaserat med ett coachande förhållningssätt. Våra medarbetare efterfrågar ett högre syfte och mening med sitt arbete och vill att det stämmer överens med deras egna värderingar. Hos oss är också kulturen viktig.

Ett värderingsbaserat ledarskap lägger grunden för ett starkt engagemang och det i sin tur ger ett bättre resultat och en känsla av mening hos alla medarbetare.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Unicef Sverige, https://unicef.se/

Arbetsplats
Unicef Sverige

Kontakt
Malin Gullberg Söderbäck
malin.gullberg.soderback@unicef.se

Jobbnummer
7655033

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unicef Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unicef Sverige: