Inköpssekreterare till Materialdepån inom Landstingsservice

Landstinget Blekinge, Landstingservice / Kontorsjobb / Karlskrona
2014-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssekreterare till Materialdepån inom Landstingsservice" (publicerad 2014-06-18) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Blekinge, Landstingservice i Karlskrona

Landstingsservice är en av landstingets fem förvaltningar. Förvaltningen har ungefär 700 medarbetare som ska stödja landstingets kärnverksamhet med varor och tjänster.

Materialdepån, som är en av Landstingsservice avdelningar, har 16 medarbetare och ansvarar för landstingets materialförsörjning genom inköpsservice och depåverksamhet. Materialdepån köper in, lagerhåller och levererar cirka 1750 artiklar per år. De största kunderna hos depån är Landstinget Blekinge och Landstinget Kronoberg. Materialdepån omsätter årligen cirka 90 miljoner kronor.

Publiceringsdatum
2014-02-17

Arbetsuppgifter
Som inköpssekreterare kommer du att arbeta med dagliga rutiner kring inköp och ansvarar för att både beställa och registrera in i datasystemet. Du kommer att arbeta med löpande orderläggning till leverantörer och leveransbevakning.

Det dagliga arbetet innebär att hantera inköpsförslag, sköta beställningar från leverantörer, följa upp leveranser, ansvara för kontinuerliga inventeringar, hantera materialavvikelser och avtal. I arbetet som inköpssekreterare kommer du att ha nära samarbete med medarbetare på Materialdepån, sterilcentralen och upphandlingsavdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, och som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du är van vid leverantörskontakter och har en god förståelse för inköpsflödet och logistik. Erfarenhet av förråds- och lagerverksamhet är meriterande. Du ska ha god datavana och behärska Word och Excel samt kunna kommunicera väl i tal och skrift i svenska språket.

Som person är du social, strukturerad och flexibel och utåtriktad då du arbetar nära dina kollegor och dagligen är i kontakt med kunder och leverantörer. Vi ser det även som en självklarhet att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är serviceinriktad och är duktig på att kommunicera.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Lönesättningen är individuell, ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-09
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Detta underlättar hanteringen av inkomna ansökningar. Var noggrann när du fyller i ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du har sökt första gången, kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.
Ange följande referens när du ansöker: A377441
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Lindén, Avdelningschef 0455-73 63 85

Facklig kontakt
Gill Lindau, Kommunal 0455-73 63 90

Företag
Landstinget Blekinge, Landstingservice

Adress
Landstinget Blekinge, Landstingservice
Bättringsvägen Wämö Center
37181 Karlskrona

Jobbnummer
1782251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Blekinge, Landstingservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Blekinge, Landstingservice: