Inköpssamordnare (upphandling)

Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.

Publiceringsdatum
2012-03-06

Arbetsuppgifter
Upphandlingsenheten är kommunens specialresurs i upphandlingsfrågor. Enheten består av en inköpssamordnare och en upphandlare. Enheten handlägger kommunens förvaltningsövergripande upphandlingar samt följer upp, informerar och utbildar inom upphandlingsområdet samt bistår alla förvaltningar med kvalificerad rådgivning.

Vi söker en inköpssamordnare med utpräglat affärssinne, starkt driv och förmåga till helhetssyn. Du ska vara analytisk, kunna arbeta självständigt, ha hög social kompetens, gedigen förhandlingsvana och kunna uttrycka dig i tal och skrift. Du ska vara väl förtrogen med Lagen om offentlig upphandling.

Du kommer att arbeta med alla typer av upphandlingar - varor, tjänster, entreprenader och konkurrensutsättning av verksamheter. Kommunen har köpt in Kommers som upphandlingssystem, varför erfarenhet från det eller liknande inköpssystem/upphandlingssystem kan värdesättas.

Kvalifikationer
Erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete, gärna från både kommunal verksamhet och näringslivet. Relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik.

På vår webbplats www.hoganas.se kan du läsa mer om kommunen. Under fliken Företagare finns mer information om inköpsverksamheten.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta kommunchef/tf ekonomichef Herman Crespin, 042-33 71 11 eller nuvarande inköpschef Bengt Löfgren 042-33 72 70.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-03
Ange följande referens när du ansöker: A259646
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Herman Crespin, 042-337100
Bengt Löfgren, 042-337270

Företag
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Adress
Höganäs kommun Kommunledningskontoret
26382 Höganäs

Jobbnummer
1177274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret: