Inköpssamordnare till Verksamhetsstöd, Gävle

Statens Servicecenter / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
2019-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssamordnare till Verksamhetsstöd, Gävle" (publicerad 2019-12-09) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. När vi tar över servicekontoren blir vi ca 1400 medarbetare över hela landet.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Anställningen är placerad på avdelningen Verksamhetsstöd i Gävle. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, HR, upphandling och inköp, arkiv och registratur samt fastighets- och internservice. Arbetet är omväxlande och innebär daglig kontakt med medarbetare vid myndighetens olika kontor i landet. Det är viktigt att du har ett intresse för utvecklings- och förändringsarbete och att delta i arbetet med ett myndighetsgemensamt arbetssätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som inköpssamordnare ansvarar du självständigt för hela processen, från behov till färdigt avtal. Du kommer arbeta med att utveckla inköpsfunktionen och ta fram underlag som används i avrop och upphandlingar. Du kommer ansvara för inköp/upphandlingar inom alla myndighetens verksamhetsområden samt vara ett stöd till andra enheter/funktioner på myndigheten som berör upphandling- och inköpsfrågor. Rollen innebär även att utveckla inköpsprocesser, e-handel, ta fram rutiner, arbeta med inköpsanalys och avtalsförvaltning samt uppföljning.

Publiceringsdatum
2019-02-18

Kvalifikationer
• Relevant utbildning inom juridik, ekonomi eller inköp
• Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med inköp och upphandling inom offentlig sektor med tillämpning av Lagen om Offentlig Upphandling (LOU)
• Goda kunskaper i Kammarkollegiets ramavtal
• Goda kunskaper i Office, främst Word och Excel

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara självständig
• Ha ett affärsmässigt förhållningssätt
• Ha mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Vara strukturerad och noggrann
• Vara mål-och resultatinriktad
• Vara relationsskapande med en god samarbetsförmåga

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att ha arbetat i projektform
• Arbetat i något upphandlingssystem inom området

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen kan innebära en del resande.

Välkommen med din ansökan senast 5 mars 2019.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Wärn, Avdelningschef jonas.warn@statenssc.se 010-456 01 57
Ola Schönning, Inköpssamordnare ola.schonning@statenssc.se 010-456 02 80

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
4618887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: